خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نماز جمعه در تاریخ ۱۳۹۷/۶/۲۳

خطبه های نماز جمعه در تاریخ ۱۳۹۷/۶/۲۳

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ۱۳۹۷/۶/۲۳به امامت حجت الاسلام و المسلمین شیخعلی  امام جمعه موقت گلپایگان .

 

امام جمعه موقت گلپایگان:

هرجا کار انقلاب به بن بست رسید عاشورا و روضه سیدالشهدا کار گشا شد

امام جمعه موقت گلپایگان با یاداوری اینکه دشمن می خواهد بین مردم و حاکمیت و به خصوص نهادهای انقلابی همچون سپاه و بسیج فاصله بیاندازد، عنوان کرد: این اقدام انقلابی و رزمایش برای آنان غافلگیر کننده بود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخعلی در نماز جمعه ی این هفته که در مصلای برگزار شد، اظهار داشت: هر گاه کار انقلاب به گمان برخی ها همچون خرداد ۴۳ و بهمن ۵۷ و یا فتنه ۸۸ به بن بست رسید و دشمن با تمام وجود به میدان آمده بود این روضه سیدالشهدا و عاشورا بود که کارگشا شد و مشکلات را حل کرد.

امام جمعه موقت گلپایگان با اشاره به فتنه و دشمنی های اخیر اقتصادی با ملت ایران، تصریح کرد؛ انشالله با دعای عزاداران حسینی و عنایت امام حسین این مشکل نیز برطرف شود.

وی با بیان اینکه در مکتب عاشورا یأس و ناامیدی راه ندارد، به رزمایش اخیر بسیجیان در سراسر کشور و استقبال پر شور جوانان و نوجوان اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخعلی با یاداوری اینکه دشمن می خواهد بین مردم و حاکمیت و به خصوص نهادهای انقلابی همچون سپاه و بسیج فاصله بیاندازد، عنوان کرد: این اقدام انقلابی و رزمایش برای آنان غافلگیر کننده بود.

امام جمعه موقت شهرستان با اشاره به مطالبه گری بسیج و سپاه مبنی بر مبارزه با فساد و مفسدین و مطالبه عدالت تصریح کرد؛ بسیج این توانمندی را دارد که اگر در عرصه ای حضور پیدا کند گره گشا باشد.

وی افزود؛ بسیج و بسیجی نیروی انقلاب و شاگردان مکتب عاشورا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخعلی در ادامه از مسئولان و دست اندرکاران هیأت درخواست کرد در امور عزاداری از فتوای مراجع خود تقلید کرده و از موازین شرعی تبعیت کنند.

امام جمعه گلپایگان همچنان به مسئولان یاداور شد؛ باید اگر می خواهند عده ای جوان جمع شوند و برای سیدالشهدا حرکتی انجام دهند گره گشا باشیم نه اینکه گره به کارشان بیاندازیم.

وی با بیان اینکه امام حسین برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، اظهار داشت: باید تا جایی که می توانیم به این وظیفه عمل کنیم.

حجت الاسلام شیخعلی با اشاره به افرادی که در این ایام دلسوز فقرا شده و درد مستمندان را سر می دهند، اعلام کرد؛ سالیانه در کشور میلیاردها تومان هزینه کنسرت ها و سفرهای این افراد می شود، اینها می توانند این هزینه را صرف فقرا کنند.

امام جمعه موقت گلپایگان، اضافه کرد: هزینه های نذورات اغلب از جیب همین افراد مستضعف تامین می شود.
وی در خاتمه به استعفا امام جمعه شهرستان در هفته گذشته و طوماری که برای حفظ ایشان در این جایگاه پر شد اشاره کرد و گفت؛ ایت الله طهماسبی عالمی عامل و یکی از نقاط امید ما در شهرستان بود که در برخورد با منکرات با هیچ شخصی شوخی نداشت‌.

 

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا