خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نماز جمعه در تاریخ ۱۳۹۷/۶/۳۰

خطبه های نماز جمعه در تاریخ ۱۳۹۷/۶/۳۰

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ۱۳۹۷/۶/۲۳به امامت حجت الاسلام و المسلمین شیخعلی  امام جمعه موقت گلپایگان .

 

 

ما در جبهه و جنگ پیروز میدان بودیم چرا امروز در اقتصاد خود مشکل داریم?
حجت الاسلام مصطفی شیخ علی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با اشاره به روز دوازدهم محرم ، روز شهادت امام زین العابدین(ع) و روز سوم شهدای کربلا و دفن شهدای کربلا اظهار داشت: امام سجاد بعد از واقعه عاشورا سخت ترین دوران از زندگی ائمه شیعه را طی کرده است .

وی گفت:امام سجاد بعد از انقلاب خونین امام حسین در کربلا با انقلاب فرهنگی خود در اوج خفقانی که بنی امیه ایجاد کرده بودند اسلامی که به مویی بند بود را امامت و جامعه اسلامی را مدیریت کردند.

امام جمعه موقت گلپایگان با عنوان اینکه سی و یکم شهریور ماه آغاز هفته دفاع مقدس و آغاز جنگ تحمیلی عراق بر علیه نظام اسلامی ماست ابراز داشت : جنگ تحمیلی ما طولانی ترین جنگ متعارف در قرن بیستم بود جنگی که در سی و یکم شهریور ماه با حمله جنگنده‌های عراقی به ده فرودگاه نظامی وغیر نظامی آغاز شد

وی ادامه داد:در نخستین روز های این جنگ حدود سی هزار کیلومتر مربع از خاک کشور اسلامی ما را عراقی ها اشغال کردند یعنی یک جنگ به تمام معنا، سپاهی کاملا مجهز ازسه جبهه شمالی( قصر شیرین ) ،جبهه میانی(مهران) و عمده تلاششان در جبهه جنوبی ( خرمشهر و اهواز و سوسنگرد ) با تمام قوا پیش آمدند و بدون هیچ مقاومتی جلو آمدند ، ابرقدرت های آن زمان آمده بودند ، و تصمیم داشتند ظرف چند هفته کشور ما را اشغال کنند

وی اضافه کرد: زمانی که مردان مردی از این کشور بر خواستند که با رشادت ها و شهامت هایشان الگویی مثل شهدای کربلا را دیده بودند ، با دشمنان نظام اسلامی کاری کردند که هرگز به خود فکر جنگی دیگر را ندهند .

وی گفت: این جنگ بعد از دویست سال اولین جنگی که هشت سال طول کشید و یک وجب از خاک مان را به دشمن ندادیم و پیروز مندانه از این جنگ خارج شدیم .

امام جمعه موقت گلپایگان با بیان اینکه بعد از آن جلوه های دیگر جنگ سیاسی ،فرهنگی ، اجتماعی با همه وجود به این کشور هجوم آوردند و این روز ها و سال های اخیر جنگ اقتصادی را شروع کردند خاطر نشان کرد: جنگ دشمن و دفاع مقدس در مقابل دشمن پایان نیافته است،امروز هم درگیر جنگ اقتصادی هستیم.
وی با عنوان اینکه چه شد ما در آن جبهه و جنگ پیروز میدان بودیم چرا امروز در اقتصاد خود مشکل داریم ؟ چرا در مدیریت جامعه مشکل داریم ؟
اذعان داشت: تفاوت اینجاست که آنروزی که کشور با دنیا در حال جنگ بود ، آن روزی که همه دنیا با همه وجود به جنگ ما آمده بودند ، موشک های عراق تا تهران می آمد و ما وسیله دفاعی نداشتیم در آن دوران مردم ما اجناس کوپنی خود را به جبهه ها می فرستادند ؛ امروز پوشک کودک اندازه ده سال انبار کردند و می گویند قرار است قحطی بیاید ، خودمان داریم قحطی را ایجاد می کنیم نه روزی که انبارهای کشور خالی بود و مردم ایثار می کردند .

امام جمعه موقت گلپایگان یادآور شد: پدر شهید که فرزندش به شهادت رسیده ، فرزند دوم را می فرستاد و اینگونه جنگ را اداره کردیم .

وی گفت:ما در جنگی به پیروزی رسیدیم که نگاه ها به آسمان و با توسل بود ، در جنگی به پیروزی رسیدیم که حرف اول و آخر را حضرت زهرا می زد ، دعوای رزمندگان سر سربند یا زهرا بود ، ما در آن جنگ افتخاراتی آفریدیم که برای همه عالم به عنوان اسوه و الگو شناخته شدیم
چرا امروز گرفتاریم؟

وی بیان داشت: آیا تفکر و نگاه ما به جای اینکه به خدا و آسمان باشد به شرق و غرب و نگاه دیگران نیست ؟
رزمندگان ما برای ما پیام هایی دارند برای کشور عزت و ابرو آوردند ما برای آنها چه کردیم ؟

امام جمعه موقت گلپایگان تصریح کرد: وقتی شهدای گمنام می آیند چند تا تکه استخوان جامعه را متحول می کند ، شهدای ما برای ما درس ها دارند درس زینب کبری(س) این است زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست ، بیاییم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم برای نسل جوان و نوجوان از شهدا و دفاع مقدس بگوییم.

حجت‌الاسلام شیخ علی ضمن گرامی داشت اول مهر ماه ، روز بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی اذعان داشت: در شرع مقدس اسلام خانه و مدرسه ،اولیا و معلم نقش کلیدی در سعادت یا شقاوت جامعه دارند

وی با عنوان اینکه امیرالمومنین فرمود : به احترام پدر و معلم برخیز حتی اگر امیر ومدیر باشید ابراز داشت: جایگاه معلم جایگاه ویژه ای است.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی که فرمودند : معلم امانت داری است که امانت او انسان است، اگر به این امانت خسارت برسد این خسارت به جامعه می رسد تصریح کرد: جایگاه معلم و مدرسه جایگاه وزینی است اگر در جامعه ما خانه و مدرسه دوش به دوش همدیگر برای سعادت فرزندان این مرز و بوم هم عهد و هم پیمان شوند می توانند یک جامعه را بسازند .

حجت الاسلام شیخ علی بیان داشت: کرامت معلم را هم مردم باید بدانند هم مسئولین جامعه ، شأن و جایگاه معلم جایگاه رفیعی است.

امام جمعه موقت گلپایگان اذعان داشت: بعضی از مدیران برای اداره مدرسه مشکل دارند چون سرانه مدارس کم است مجبورند برای اداره مدرسه به کمک مردم و اولیا متوسل شوند و این برای برخی از خانواده ها در این شرایط اقتصادی سخت است .

وی تاکید کرد: در جامعه اولویت های جامعه بهداشت و آموزش جامعه است یعنی چیزی نیست که اگر نشد بعدا جبران شود .

حجت الاسلام شیخ علی اظهار داشت: اگر آموزش از اولویت بیفتد در مسیر آموزش و پرورش خلل ایجاد می شود و قابل جبران نیست و نسبت به آموزش و پرورش باید نگاه دیگری شود .

وی گفت: خانواده هایی هستند که اول مهر ماه شرمنده فرزندانشان هستند ، بعضی از واژه ها مثل بیکاری، نداشتن و فقر را برخی از بچه ها متوجه نمی شوند ، پدری که اول سال تحصیلی برای تهیه وسایل اولیه فرزند خود شرمنده باشد زیبنده جامعه اسلامی نیست .

خطیب جمعه گلپایگان بیان کرد: با مدیران مدارس به ویژه مناطق محروم شهرستان کمک کنیم.

وی در خاتمه با بیان اینکه فرزندی که در مدرسه آیه ای از آیه قرآن را بیاموزد از بهترین جاهایی است که می شود برای خود باقیات و صالحاتی محیا کرد ، این زندگی انسان را متحول می کند یاد آور شد : در این ایام محرومین و نیازمندان جامعه را از احسان و کمک های خود محروم نکنیم.

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا