خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نماز جمعه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۳۰

خطبه های نماز جمعه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۳۰

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ  ۱۴۰۲/۰۴/۳۰به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی   امام جمعه شهرستان گلپایگان

 

#گلپایگان

 

 

امام جمعه گلپایگان:

دشمنان از فرهنگ عاشورا هراس دارند

امام‌جمعه گلپایگان گفت: امروز علت مقابله دشمن با حرکت عاشورا این است که با فرهنگ عاشورا مقابله کنند چون متوجه شدند که آن اعتقادی که می‌تواند حرکت ایجاد کند اعتقاد به فرهنگ عاشورا است.

 حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امروز- جمعه سی‌ام تیرماه- در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و سالروز شهادت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: عاشورا ظرفیت عظیمی بود که خداوند متعال برای مقابله تمام عیار با شیاطین قرار داد.

وی با بیان اینکه در روایات آمده که نام دیگر سوره فجر امام حسین (ع) است چون سوره فجر تطبیق می‌کند با حرکت سیدالشهدا در قیام عاشورا که به دلیل طغیان و سرکشی از طاغوت وقت اجرا شد، افزود: ظلم و تاریکی بر جامعه اسلامی آن دوران چیره و مستولی شده بود و می‌طلبید فجری بر اساس دیانت و تقوا و عمل به وظیفه رخ دهد.

امام جمعه گلپایگان گفت: امام حسین (ع) دستور مهم امر به معروف و نهی از منکر را اجابت کرد تا انفجاری در فضای تاریکی مطلق ایجاد و زمینه را برای حرکت در این روشنایی فراهم کند.

ایشان با بیان اینکه سنت الهی این است که هر گاه ظلم و ستم بیش از حد در جامعه طغیان کند فجری اتفاق می‌افتد تا فضا را روشن کند، گفت: حرکت در سیره نورانی امیرالمومنین (ع) مورد تهدید قرار گرفته بود بنابراین هدف از قیام امام حسین (ع) بر ملأ کردن حقایق سیره نبوی بود.

وی تصریح کرد: جریان باطل با ایجاد رعب و وحشت می‌خواهد یاس و ناامیدی در جامعه ایجاد کند اما هر گاه طغیان‌گری به بیش از حد برسد خداوند یک راه نجاتی قرار می‌دهد تا جریان حق بر باطل غلبه کند و جبهه حق پیروز میدان شود.

امام‌جمعه گلپایگان گفت: امروز در جامعه با وجود هجمه تبلیغات فرهنگی و ضربه‌های سنگین شیاطین، برخی مأیوس می‌شوند اما نباید مأیوس شد چون خداوند راه مقابله در پیش رو قرار داده است.

ایشان  افزود: امام با الگو گرفتن از ظرفیت عظیم قیام سیدالشهدا بر رژیم طاغوت تا دندان مسلح چیره شد و آنها را به زانو درآورد.

وی تصریح کرد: امروز علت مقابله دشمن با حرکت عاشورا این است که با فرهنگ عاشورا مقابله کنند چون متوجه شدند که آن اعتقادی که می‌تواند حرکت ایجاد کند اعتقاد به فرهنگ عاشورایی است.

امام‌جمعه گلپایگان گفت: واقعه‌ای تلخ و ترسناک‌تر از عاشورا نیست که چنین رفتاری شد اما خداوند از دل آن واقعه راه غلبه بر جبهه باطل را باز کرد.

وی  از برگزارکنندگان مراسم شیرخوارگان حسینی قدردانی کرد و گفت: مادران در این همایش بزرگ فرزندان خود را برای تجدید بیعت با سیدالشهدا آورده بودند که بسیار ارزشمند و معنوی است.

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا