خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نماز جمعه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۳

خطبه های نماز جمعه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۳

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ  ۱۴۰۲/۰۴/۲۳به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی   امام جمعه شهرستان گلپایگان

 

#گلپایگان

 

 

امام‌ جمعه گلپایگان:

سفر به قاره فرصت ها ، دستاورد مهمی برای دیپلماسی اقتدار است

امام‌ جمعه گلپایگان گفت: ضرورت دارد در راستای برگزاری مراسم‌های شاد و حلال برنامه‌ریزی کنیم تا محبت مردم به اهل بیت بیشتر شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی امروز _جمعه بیست و سوم تیرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلپایگان اظهار کرد: برگزاری باشکوه اعیاد غدیر با مقیاس عظیم‌تر در سال جاری نقطه عطفی در تاریخ غدیر بود.

وی افزود: سال گذشته نیز حرکات خوبی در برگزاری مراسم‌ها و اعیاد عید غدیر خم رقم خورد که مورد مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

امام‌جمعه گلپایگان گفت: حرکت رو به رشد مسلمانان در برگزاری عید غدیر خم به واسطه رویکرد تهاجمی دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) است که انگیزه به زانو درآوردن نظام دارند، زیرا می‌دانند نظام جمهوری اسلامی یک نظام دارای پایگاه ارزش‌های دینی و اسلامی است.

وی ادامه داد: ایدئولوژی نظام مبارزه با ظلم است، مردم نیز به واسطه شیطنت و دشمنی دشمنان اسلام احساس کردند که باید در مقابل این حرکت بی‌انصاف دشمنان اسلام بایستند و اعتقادات دینی و مذهبی خود را به رخ بکشند و سردست بگیرند.

کرامتی گفت: مردم کشور ما همواره به دین اسلام اعتقاد داشتند، اما پس از پیروزی انقلاب به شکل شتابنده اعتقاد نسبت به ولایت و غدیر و مبانی دینی و عزاداری امام حسین (ع) بیشتر شده است.

ایشان تصریح کرد: ضرورت دارد در راستای برگزاری مراسم‌های شاد و حلال برنامه‌ریزی کنیم تا مردم بیشتر بهره‌مند شوند و از طرفی محبت به اهل بیت (ع) نیز بیشتر می‌شود، هزینه مراسم‌های دینی و مذهبی باید از راه حلال تأمین شود تا آثار و برکات خودش را نشان دهد از دست‌اندرکاران اجرای مراسم‌های مذهبی نیز قدردانی می‌کنم.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه نشاط واقعی زمانی در جامعه رخ می‌دهد که مردم از نظر اقتصادی و معیشت در رفاه باشند و زمینه اشتغال و ازدواج جوانان فراهم شود، گفت: عدالت و سخاوت ملاک است، مسئولان تلاش کنند تا مشکلات برطرف شود.

ایشان با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای قاره آفریقا، گفت: برخی تصور دارند کشورهای آفریقایی فقیر هستند در حالی که بسیار ثروتمند بوده و قاره فرصت‌ها نام دارد و دشمنان استعمار شده به غارت این کشورها روی آوردند.

وی افزود: در سال‌های گذشته از سفر به کشورهای آفریقایی که می‌توانست کشور ما را در جهت مثبت قرار دهد غفلت شد و تماماً سفر به کشورهای اروپایی روی آوردند که با منت مواجه شدیم و مشکلاتی برای کشور ایجاد شد.

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا