خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۱/۱۹

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۱/۱۹

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴۰۱/۱/۱۹امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 

 

 

 

 

 

امام جمعه گلپایگان:

نسل قرآنی بستر ساز انقلابی اسلامی بود/ به کانون های قرآنی توجه شود

حجت الاسلام کرامتی با تبیین اینکه بستر ساز انقلاب اسلامی، تربیت نسل قرآنی شد و با یادآوری اینکه بودجه اصلی فرهنگ هم اکنون درسطح شهرستان قرار دارد خواستار توجه ویژه دستگاه های اجرایی و نهاد شهرداری به کانون های قرآنی شهرستان شد.

 حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با فعالان قرآنی گفت: فعالیت های قرآنی پیش از انقلاب به صورت خانگی بوده است که شناسایی ظرفیت های قرآنی و تربیت نسل قرآنی نتیجه آن بوده است و این نسل، زمینه ساز انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه گلپایگان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی بستر گسترش فرهنگ قرآنی، تربیت حافظان و قاریان قرآن را فراهم آورد، بیان کرد: رهبری بر گسترش ابعاد کمی و کیفی فعالیت های قرآنی تاکید دارد و نقص در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها و بی توجهی ها مسئولان بالادستی به کانون  های قرآنی دلیل نرسیدن به این هدف است.

وی با تبیین اینکه بودجه های مهم فرهنگی در دست مسئولان شهرستانی قرار دارد، به بی توجهی نسبت به کانون های قرآنی در شهرستان گلپایگان انتقاد کرد و افزود: بیش از هفت کانون قرآنی در شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر فعال هستند و حدود ۲۰ حافظ کل قرآن کریم تربیت کردند اما با مشکلات مالی و مکان مواجه هستند که باید دستگاه های اجرایی مثل سازمان تبلیغات اسلامی  و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها به کانون های قرآنی توجه کنند.

حجت‌الاسلام کرامتی با یادآوری اینکه محور فعالیت های قرآنی باید مسجد باشد، تاکید کرد: روحانی و هیات امنای مساجد باید بر محور کار قرآنی فعال باشند و به جذب جوانان و نوجوان بپردازند‌.

امام جمعه گلپایگان ضمن محکومیت حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی مخدوش کردن وحدت امت اسلامی، انحراف افکار عمومی از جنایات در فلسطین و فتنه گری در میان مردم دو کشور افغانستان و ایران و شکستن قداست حرم را از اهداف این جنایت برشمرد.

 

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا