خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۵/۲۹

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۵/۲۹

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴۰۰/۵/۲۹ به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 

 

 

امام جمعه گلپایگان:
راه اصلاح فرهنگ جامعه از مساجد می گذرد
حجت الاسلام کرامتی با یادآوری هجوم ناتوی فرهنگی بر جامعه اسلامی و وضعیت تاسف آور فرهنگی کشور، راه اصلاح جامعه را پیوند زدن دانشگاه، مدارس و جوانان با مساجد بیان کرد.

 حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با اشاره به تصمیمات قاطع ستاد مدیریت کرونا که هدف حفظ جان جامعه است، گفت: هیات های عزاداری در خیابان ها با هدف مدیریت کرونا حرکت نکردند و بنا به اذعان دستگاه های نظارتی، بیش از ۹۰ درصد هیات ها پروتکل ها را فراتر از انتشار رعایت کردند.
امام جمعه گلپایگان به سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیسم ها و روز جهانی  مساجد اشاره کرد و ادامه داد: مساجد یکی از مهم ترین پایگاه های دینی در حفظ و گسترش فرهنگ دینی و انقلابی و عظیم ترین شبکه اجتماعی درگام اول انقلاب اسلامی بود.
ایشان با بیان اینکه درب های معنویت، حاکمیت اخلاق و ارزش های دینی و قربانی در گام دوم انقلاب نیز اثر گذار است، اظهار تاسف کرد: مساجد با توجه به کارکردهای مختلف در حدود سه دهه گذشته مورد بی مهری دولت‌ها قرار گرفته است در حالی که راه برون رفت جامعه از وضعیت تاسف آور فرهنگی، مساجد است.
حجت الاسلام کرامتی با یادآوری اینکه کارگزاران، هیات امنا و خادمان مساجد مومن و انقلابی هستند و از روی غیرت دینی به مسجد خدمت می کنند، بیان کرد: حمایت دولت ها از مساجد و خادمان آنها، تنها نیاز سخت افزاری و پرداخت حقوق نیست و نیاز به نگاه های حقوقی و حمایتی و توجه ویژه به بخش نرم افزاری و تربیت نسل جوان و ایجاد رابطه میان نوجوانان و جوانان با مساجد دارد که می تواند رویکردی در دولت جدید باشد.
امام جمعه گلپایگان با تاکید بر اینکه هیچ راهی جز با پیوند دانشگاه، مدارس و جوانان برای اصلاح جامعه نیست، یادآوری کرد: روحانیون فعال و با نشاط نشان دادند که در هر شرایطی می توانند در جامعه اثر گذار باشند که نتیجه  اثرگذاری مطلوب ارکان مساجد  بر جامعه را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه کشور نیاز به یک دولت انقلابی، کارآمد و مردمی دارد که گره های کشور گشوده شود، تاکید کرد: مجلس از روی تعهد و وظیفه، در انتخاب کابینه دقت کند و وظیفه خودش را انجام دهد و به کابینه ای کار آمد و توانا رای دهد.
حجت الاسلام کرامتی تحولات سریع افغانستان را نشان از نقشه های تازه آمریکا برای منطقه برشمرد و بر هوشیاری و رصد کشور در این تحولات با توجه به اهمیت و امنیت آن کشور برای ایران اسلامی براساس تجارب خود در عرصه سیاست خارجی کشور تاکید کرد.

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا