خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۸

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۸

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۸به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 

 

امام جمعه گلپایگان:
نظام اسلامی یک سخت افزار است
حجت الاسلام کرامتی با تبیین تفاوت میان انسان سازی های اسلامی و غربی گفت: نظام اسلامی یک سخت افزار است که نرم افزار خاص خود را می خواهد لذا آموزش و پرورش اسلامی را نمی توان با نرم افزار غربی تدریس کرد.

حجت السلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) دارای مقام معرفت توحیدی همراه با استقامت، صبر، شجاعت و عبادت بود و به تعبیر علامه طباطبایی  همه اجزای اسلام در صورت تجزیه درست، به توحید باز می گردد.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه هدف از تاسیس آموزش و پرورش در نظام اسلامی، انسان سازی است، تبیین کرد: انسان اهل علم، تقوا، خردمند، صالح، جهادی و دارای اخلاق الهی هدف تربیت در نظام اسلامی است.

وی با تبیین تفاوت انسان سازی در غرب و اسلام و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تاکید کرد: نظام اسلامی یک سخت افزار است که نیازمند نرم افزار خاص خود است از این رو نمی توان آموزش و پروش اسلامی را با معیارهای غربی با هر عنوانی تدریس کرد.

حجت الاسلام کرامتی واژه انفاق را کلمه ای پر تکرار در قرآن کریم خواند و بیان کرد: انفاق به معنای خرج کردن درست و از روی حساب و کتاب است، دستگیری از فقرا لازم است ولی خصوصیت و سیاست اسلام مبارزه با فقر است و ایجاد اشتغال، می تواند ریشه فقر را بخشکاند.

امام جمعه گلپایگان با تبیین رخ داد هایی که پیرامون کاهش تعهدات برجامی در پنجم اسفندماه گفت: رهبر معظم انقلاب بر یک صدایی میان قوا، اجرای کامل قانون خوب مجلس و حل اختلاف ها میان مجلس و دولت تاکید کرد.

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا