خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۹/۶/۱۴

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۹/۶/۱۴

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۳۹۹/۶/۷به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 

 

امام جمعه گلپایگان:

سند تحول بنیادین، ساختار انسان ساز نظام آموزشی است

حجت الاسلام کرامتی با تشریح نگرانی خانواده ها از نظام آموزشی کنونی، راه برون رفت از بحران آموزشی کنونی را اجرای سند تحول بنیادین و جذب معلمان مومن و متعهد عنوان کرد.

حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گلپایگان با یادآوری  حوادث ۱۷ شهریور خونین سال ۵۷، آن را باطل السحر ادعاهای طاغوت در زمینه حقوقی بشری خواند و گفت: جمعه خونین سال ۵۷ سبب سرعت یافتن پیروزی انقلاب اسلامی شد و نظام جمهوری اسلامی حاصل برکت خون ها و مجاهدت های  این شهدا در راه اسلام است.

امام جمعه گلپایگان به تشریح تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد و وظایف شورای عالی فضای مجازی در طول ۱۰ سال اخیر پرداخت و بیان کرد: کم کاری های بسیاری در مدیریت فضای مجازی کشور مشاهده می شود، چرا شورای عالی مجازی یک فضای امن و پیشرفته متناسب با نیاز جامعه که ضمن تامین امنیت، حقوق کاربران آن و مسائل اخلاقی در آن حفظ شود، نتوانسته ایجاد کند؟

وی با تاکید بر ضرورت اینترنت ملی یادآوری کرد: نظام حاکم بر جهان، پیرو قانون جنگل است و همانند موارد دیگر می تواند اینترنت را تحریم کند و نمی توان کشور را رها کرد.

حجت الاسلام کرامتی با بیان اینکه یک رها شدگی در فضای مجازی امروز که بخشی از فضای حقیقی است،  دیده می شود، افزود: مدیریت این فضا هم اکنون در خارج کشور است و ورود مجلس شورای اسلامی با هدف نظارت بر عملکرد غفلت شده دولت ضرورت دارد که این دغدغه را همانند اقتصاد وغیره مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه گلپایگان به بازگشایی مدارس با سختی شیوع بیماری کرونا و با رعایت قوانین ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و ادامه داد: آموزش در آموزش و پرورش و آموزش عالی از شیوع کرونا در چند ماه اخیر آسیب دید و امید است که بازگشایی به نحوی باشد که ضمن تامین نگرانی خانواده، از آسیب به دانش آموز و آموزش  پیش گیری شود.

ایشان با یادآوری اینکه فلسفه وجود وزارت آموزش و پرورش در همه کشورها، ساختن و تربیت انسان شابسته است، تبیین کرد: انسان شایسته از نظر مکتب اسلامی انسانی مومن، با اخلاق، اندیشمند و دارای منطق انسانی و اسلامی و پاسدار ارزشها است.

حجت الاسلام کرامتی با بیان اینکه دانش آموز تربیت شده کنونی انتظار مکتب اسلام از انسان شایسته نیست، مطرح کرد: چرا در نظام جمهوری اسلامی، خانواده هایی قصد ایجاد مدرسه اسلامی دارند و به مدارس کنونی بی اعتماد شدند؟ و این به معنای نگرانی امروز خانواده ها از تربیت فرزند خود در مدارس هستند زیرا از دل این نظام آموزشی، انسانی مطابق الگوی اسلامی تربیت نمی شود.

امام جمعه گلپایگان بی اعتقادی و بی باوری بعضی از مسئولان در نظام آموزشی به سند تحول و علاقه به سند ۲۰۳۰ را دلیل چنین تربیتی دانست و یاد آوری کرد: سند تحول بنیادین حدود ۱۵ سال پیش تدوین و بایگانی شد و به جای آن از سند ۲۰۳۰ در همین نظام آموزشی برخلاف تاکیدات رهبری بر سند تحول بنیادین، رونمایی شد.

وی به اجرای سند ۲۰۳۰ به صورت غیر رسمی در نظام آموزشی انتقاد کرد و گفت: گزارش ها از مهد  کودک ها نگران کننده است و در بسیاری از آنها فرهنگ غربی آموزش داده می شود‌.

حجت الاسلام کرامتی راه برون رفت از چنین بحرانی را ساختار تعریف شده سند تحول بنیادین و جذب افراد مومن برشمرد و بیان کرد: اگر معلم  مومن، معتقد، به دور از فساد اخلاقی و دارای سلامت سیاسی و پای بند به نظام اسلامی و قانون داشته باشد می توان تربیت شهید فهمیده ها و بهنام محمدی ها را از این نظام آموزشی انتظار داشت.

 

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا