امام جمعه گلپایگان:

دین بدون علم، هویت ندارد

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به آیات قرآن که بر تعلیم و تربیت و تهذیب و تفکر تاکید دارند، دین بدون علم آموزی رابی هویت توصیف کرد.

 

حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی»  در آیین نواختن زنگ آغاز فصل آموزشی در مدرسه شاهد مهندس وکیلی به فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: امید است بازگشایی مدارس و شور و شعف علم آموزی بر  کسالت ناشی از شیوع ویروس پایان دهد.

 

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه هدف گذاری آموزش برای پایه گذاری تمدن نوین اسلامی است، تبیین کرد: هدف از بعثت پیامبران از حضرت آدم (ع) تا پیامبر گرامی اسلام (ص) بر اساس آیات قرآن تعلیم، تهذیب و تربیت است.
وی به آیات آغازین سوره علق اشاره کرد و افزود: تعلیم و تربیت اولین سخنی است که خداوند با پیامبر اکرم(ص) داشته  و دین به معنای دانایی است و این برخلاف همه تبلیغات علیه دین است.
حجت الاسلام کرامتی با تاکید بر این موضوع که اگر از دین، علم و آموزش و تربیت حذف شود، دین هویتی ندارد، یادآوری کرد: خداوند روی تفکر در هر موضوعی از طبیعت تا موارد انتزاعی تاکید کرده است و زندگی بدون دینداری که با ارزش های اسلامی و تفکر همراه نشود، به سعادت رهنمون نمی شود.

دعوت به کار ۴۰ بازنشته برای تامبن کبود نبرو

«مصطفی مهدیان» در حاشیه این آیین و در جمع خبرنگاران،  تعداد دانش آموزان گلپایگانی را از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم  ۱۶ هزار و ۱۲۳ نفر عنوان کرد و گفت: ۶۰۰ دانش آموز در سال جاری در کنکور سراسری شرکت داشتند و توازن رشته ها در گلپایگان نسبت به ۴۱ منطقه استان اصفهان وضعیت مناسب تری دارد و دانش آموزان به طرف هنرستان ها و فنی و حرفه ای هدایت می شوند.
مدیر اداره آموزش و پرورش از به کار گیری ۴۰ بازنشسته با هدف جبران کمبود نیرو های خود در گلپایگان خبر داد و بیان کرد: هر مدرسه براساس مساحت فضای آموزشی کلاس ها را برنامه ریزی کرده و فاصله های اجتماعی در آنها رعایت می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه اجباری برای حضور دانش آموز در مدارس نیست، از خانواده های نگران برای حضور در مدرسه و بررسی وضعیت آن دعوت کرد و افزود: خانواده هایی که مانع از حضور دانش آموز خود می شوند، به مدیر و معلمان اطلاع دهند تا آنها پشتیبانی لازم را در فضای مجازی و برنامه های تلویزیونی از دانش آموز آنها انجام دهند
مهدیان شعار سال جدید آموزشی را «بسیج» ذکر کرد و ادامه داد: بهداشت محیط، روان و تغزیه، سواد رسانه به خصوص در فضای مجازی، یاری گران زندگی با هدف رصد آسیب های اجتماعی و جهش تولید به معنای برخاستن شهدای علمی از متن آموزش و پرورش، در شعار سال آموزش و پرورش نهفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا