خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ۱۳۹۷/۹/۲

خطبه های نمازجمعه درتاریخ۱۳۹۷/۹/۲

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۲/۹/۱۳۹۷ به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتیامام جمعه  گلپایگان .

 

 

 

حجت الاسلام کرامتی امام جمعه گلپایگان :

تفکر بسیجی تفکر ندیدن بن بست هاست و محدود به یک حوزه و اندیشه نیست/با تبعیت از مقام معظم رهبری و استقامت و پایداری برمشکلات و توطئه های دشمن فائق خواهیم آمد.

 

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی در خطبه های امروز نماز جمعه گلپایگان که در مصلای شهرستان گلپایگان برگزار گردید ضمن توصیه به تقوای الهی و تبریک به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت اظهار داشت: یکی از مهمترین اصول اجتماعی و سیاسی سیره نبوی در حوزه مسائل اجتماعی و سیاسی مسئله وحدت است.

حجت الاسلام و المسلمین کرامتی با اشاره به اقامه اولین نماز جمعه توسط پیامبر اسلام در شانزدهم ربیع الاول در سال هجرت ابراز داشت : در آن نماز جمعه نکات بسیار مهمی که جزء اهداف رسالت و دستورکاری وی در دوران رسالت و بعد از تشکیل حکومت اسلامی محسوب می شد اشاره کردند.

وی با عنوان اینکه تاکید بر مسئله تفکر توحیدی و بینش الهی ، نفی شرک از جمله محورهای مورد تاکید پیامبر در ان خطبه بود اذعان داشت : باور به حاکمیت خدای متعال و نظام هستی و توجه به توحید در همه ابعاد آن نکته ای بود که پیامبر بر آن تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: تاکید بر تقوا به عنوان یک عنصر و یک واحد نجات بخش و تاکید بر مسئله وحدت و همدلی امت اسلامی و توجه مسلمین نسبت به یکدیگر جزو مهمترین فرمایشات پیامبرگرامی اسلام در اولین خطبه نماز جمعه بود .

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اشاره به پنجم آذرماه و سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) و گرامیداشت آغاز هفته بسیج گفت : تفکر بسیجی نشأت گرفته از بینش اهل بیت ما و تفکرات بسیار بلند حضرت امام می باشد.

وی گفت: آن بینش عمیق و نگاهشان به دوردست ها باعث می شد که حضرت امام از سال۱۳۵۱ زمانی که در نجف بودند صحبت از تشکیل بسیج داشتند .

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه تفکر شکل گیری بسیج به قبل از انقلاب بر می گردد ، خاطر نشان کرد : امام خمینی هدف از تشکیل بسیج را برای حفظ اسلام و حراست و صیانت از سرزمین ملت ایران
و مقابله با تهاجمات احتمالی دشمن می دانستند.

وی با عنوان اینکه این تیزبینی حضرت امام هست که در خشت خام می دید انچه را که دیگران دراینه صاف نمی بینند تصریح کرد:تفکر بسیجی امروز به یک شجره طیبه تنومندی که آثار و برکات آن مربوط به ملت ایران نیست بلکه دنیای اسلام از آن بهره می برد تبدیل شده است.

خطیب جمعه گلپایگان یادآورشد: نگاه حضرت امام به شکل گیری بسیج در یک محدوده جغرافیایی خاص خلاصه نمی شد امام معتقد به شکل گیری بسیج برای کل امت اسلامی بودند

امام جمعه گلپایگان خاطر نشان کرد : بسیج یک اندیشه است، یک جناح نیست، یک جریان دارای تفکرات جناحی نیست، بسیج یک تفکر ویک اندیشه است، اندیشه ای که مولفه ها و مبانی مهمی دارد و مهمترین مولفه اش خدامحوری و ایمان به خدا و ایمان به رسول خدا و آیات کلام الله مجید و عمل به آنهاست.

وی یادآور شد : مبنای دوم تفکر بسیج بعد از خدامحوری و ایمان به خدا تکلیف گرایی است و گفت:تفکر بسیجی تفکر محدود به یک حوزه و اندیشه ای که بخواهد خود را در حوزه خاصی محدود کند، نیست .

نماینده ولی فقیه در گلپایگان ایثارو گذشت برای رسیدن به هدف متعالی خود و منفعل نشدن در برابر قدرت های بزرگ با همه سختی ها و موانع را از جمله تفکرات بسیج دانست و گفت : تفکر بسیجی تفکر ندیدن بن بست در رسیدن به آن هدف متعالی است،کسی که این تفکر را دارد این تفکر تفکر بینش است ،تفکر پیروزی است و این بینش را در طول دفاع مقدس ثابت کردند

وی با اشاره به اظهارات بی شرمانه ترامپ به ملت شریف ایران که گفت ملت ایران یک ملت تروریسم است اظهار داشت : جای تعجب دار بیانیه ای که عامل اصلی آن عربستان است وهمه دنیا متوجه این نکته شدند که عربستان و در راس انها ، بن سلمان دستور راجع به قتل خاشقچی داشتند ترامپ بیانیه ای صادر و دراغاز بیانیه ملت ایران را مورد اتهام و خطاب قرار می دهد و ان را تروریسم می نامد.

وی افزود : تفکر ترامپ یک تفکر پلید و سخیف و دارای نگرش های منفعت طلبانه است

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی با بیان اینکه ملت ایران با هدایت و رهبری رهبر انقلاب و با همت و تلاش مسئولین نظام جمهوری اسلامی موانع و مشکلاتی که در مسیر تعالی خود می بینند حل خواهند کرد اذعان داشت: امیدواریم بتوانیم عملا با وحدت و همدلی پاسخ دشمن را بدهیم و در بخش هایی که ضرورت دارد به صورت عملی وارد شویم تا بتوانیم به توطئه های دشمن پاسخ داده و توطئه های آنها را نقش بر آب کنیم.

وی در خاتمه تاکید کرد : غلبه بر توطئه های دشمن وطی این مسیر جز با استقامت،پایداری و تبعیت از مقام معظم رهبری حاصل نخواهد شد.

 

         

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا