خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نماز جمعه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۰

خطبه های نماز جمعه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۰

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ  ۱۴۰۲/۰۹/۱۰به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی   امام جمعه شهرستان گلپایگان

 

#گلپایگان

 

 

 

 

 

امام جمعه گلپایگان :

مصلحت سنجی ها را در تایید افراد کنار بگذارید

حجت الاسلام کرامتی با تاکید بر اینکه دستگاه های نظارتی برای تایید یا رد افراد، ملاک را قانون قرار دهند، گفت: کشور در انتخابات گذشته، از مصلحت سنجی ها آسیب دیده است لذا دستگاه های نظارتی این مصلحت سنجی ها را کنار بگذارند و به قانون عمل کنند.

 حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان، با تسلیت ایام فاطمیه گفت: حضرت فاطمه(س) در خطبه فدکیه از آیات قرآن کریم استفاده کردند که نشان از عمق آیات قرآن در وجود دختر پیامبر گرامی اسلام دارد و استدلال های عقلی این خطبه یادآور خطبه های سرشار از بلاغت و محکم پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) است.

امام جمعه گلپایگان با یادآوری تاریخچه فدک و غصب های متعدد آن   در خصوص هشدار حضرت فاطمه (س) نسبت به شروع جاهلیت دوباره در این خطبه، تشریح کرد: جاهلیت ابتدایی با ظهور حضرت محمد(ص) برطرف شد و جاهلیت دیگری پس از مرگ پیامبر اسلام شروع شد که دارای دو نشانه دوری از ولایت و حاکمیت دوباره طاغوت و فاصله گرفتن جامعه از ارزش های دینی است.

وی تغییر ارزش های جامعه از ارزش های دینی به ارزش های غیر دینی مثل ترک اعتقاد به توحید یا حاکم شدن قوانین جاهلانه ای مثل ربا، همجنس بازی و غیره که امروز، سوغات غرب است را نشانه جاهلیت خواند و بیان کرد: ارتباطات و وابستگی های جاهلانه  را به جای قرار دادن دستورات خداوند دادن، جاهلیت است ملاک حب و بغض باید خدایی باشد و اگر مسائل، جناح بازی و فرقه ای شد،  یک جاهلیت است.

حجت الاسلام کرامتی شهید مدرس را نماینده ای آگاه، وظیفه شناس و تکلیف مدار در اوج اختناق طاغوت بیان کرد و افزود: نماینده ای که به مجلس فرستاده می شود باید ویژگی های شهید مدرس را داشته باشد، مراحل انتخابات مجلس آینده شروع شده است اما تصمیم قطعی را مردم می گیرند که مسئولیت خطیری است و نیاز به توجه به نصایح بزرگان دینی دارد.

امام جمعه گلپایگان با تاکید بر اینکه دستگاه های نظارتی ملاک رد یا تایید افراد را قانون قرار دهند، تصریح کرد: دستگاه های نظارتی مصلحت سنجی ها را  در تایید افراد کنار بگذارند زیرا پیش از این کشور از این مصلحت سنجی ها در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی ضربه دیده است.

وی مردم را دعوت به مشارکت آگاهانه در مسیر صلاح و پیشرفت کشور در انتخابات فراخواند و تبیین کرد: کشور در دوره هایی پس رفت یا پیشرفت داشته که نتیجه انتخاب مردم است، حضور مردم در انتخابات، امنیت افرین، امید بخش و هموار کننده راه برای حرکت کشور است لذا مردم در انجام این  وظیفه کوتاهی نکنند و شخصی چون شهید مدرس را به مجلس شورای اسلامی بفرستند تا گره های مردم گشایش یابد.

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا