خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نماز جمعه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۷

خطبه های نماز جمعه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۷

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ  ۱۴۰۲/۰۷/۰۷به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی   امام جمعه شهرستان گلپایگان

 

#گلپایگان

امام جمعه گلپایگان: 

      هفته وحدت ، هفته ی همدلی بین مذاهب است

 

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با پاسداشت فرماندهان شهید جنگ که در سال ۱۳۶۰ در سانحه هوایی به شهادت رسیدند، گفت: هفته ‌وحدت در کشور به هفته همدلی بین مذاهب تبدیل شده است و علمای شیعه مانند آیت الله بروجردی با مکاتبات خود با دانشگاه الازهر مصر برای حفظ وحدت میان مذاهب اسلامی تلاش کردند.
امام جمعه گلپایگان با یادآوری اینکه نفع دشمنان اسلام در تفرقه میان مذاهب اسلامی است و دست های تفرقه افکن برای اختلاف شیعه و سنی دیده می شود، بیان کرد: دشمن گاه در قالب برخی مجالس مذهبی یا دهه های تازه تاسیس به دنبال تفرقه و اختلاف افکنی است که هم مخالف صریح قرآن کریم است و هم اشخاص و منبع تفرقه افکنی در این موارد مشخص و روشن است.
وی دست های تفرقه افکن و حلقوم های منادی آن را شیطانی خواند و خواستار قطع این دست ها و ساکت کردن آن حلقوم ها شد و ادامه داد: تمام تلاش دشمن بر اختلاف و تفرقه است و مردم نباید اجازه رخ دادن چنین اتفاقی را بدهند و صاحبان هیات ها و موسسات مذهبی باید در این موارد، هوشیار باشند.
حجت الاسلام کرامتی دو ویژگی ظهور پیامبر در ۱۴۰۰ سال پیش را پیشرفت های تمدن علمی و انحطاط اخلاقی برشمرد و تبیین کرد: پیامبر گرامی اسلامی در مدت بعثت خود، حرکت های تحول آفرینی صورت داد ولی ۲۳ سال برای به ثمر رساندن آن، به روشنی کافی نبود و دو ویژگی زمان پیامبر ، در زمان کنونی نیز به وضوح قابل مشاهده است.
امام جمعه گلپایگان پرتاب ماهواره ایرانی نور ۳ توسط ماهواره بر ایرانی را نشانه پیشرفت کشور در رشته های مختلف علمی و توانایی ایرانی برای رسیدن به قله های علمی ‌و بهره برداری از دستاورد های آن برشمرد./

 

 

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا