خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نماز جمعه در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۹

خطبه های نماز جمعه در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۹

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ  ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی   امام جمعه شهرستان گلپایگان

 

#گلپایگان

 

 

امام جمعه گلپایگان:

وظیفه مسئولان گره گشایی از کار مردم و احترام گذاشتن به مردم است

 حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان که در شهر گوگد برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم در روایتی، شادمان محشور شدن در روز قیامت را ولایت امام رضا(ع) بیان می کند و امام رضا (ع) نیز در روایتی، ولایتمداری را داشتن سه خصلت کتمان راز و آبروداری، خوش خلقی با مردم و صبوری و پایداری در مسیر رضایت الهی تبیین می کند.
امام جمعه گلپایگان وظیفه مسئولان را گره گشایی از کار مردم و احترام گذاشتن به مردم توصیف کرد و افزود : گزارش هایی از نوعی برخورد های غیر کریمانه مسئولان برخی ادارات با مردم، به گوش می رسد که باید با چنین مسئولانی برخورد شود و شایستگی بودن در این مسئولیت ها را ندارد.
وی صبوری و پایداری در مسیر رضایت الهی را سنت و روش ائمه اطهار برشمرد و بیان کرد: هنگامی که انقلاب شد، مشکلات بسیاری برای پایه گذاران انقلاب اسلامی پیش آمد زیرا این انقلاب سلطه و نفوذ، استکبار را از کشور ایران قطع کرد و لذا آنها با این انقلاب و مردمش سازگار نمی شوند و راه تحریم در اقتصاد و فرهنگ را از اول انقلاب تا کنون در پیش گرفتند.
حجت الاسلام کرامتی صبوری در مسائل  اقتصادی را یافتن راهکارهایی برای مواجه و عبور از مشکلات بیان کرد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، تاکید کرد: ایمان و امید، دو حرکت نرم افزاری امام خمینی (ره) در حرکت این تحول جهانی بود، اگر امام راحل ذوب در حق نبود، نمی توانست صبحربر بالکن جماران، آمریکا را نفی کند و شب هنگام‌سرشار از خوف الهی بود و امید به آینده  پیروز انقلاب مردمی داشت، درست در هنگامی که برخی آیه یاس و نا امیدی چگونگی ایستادن در برابر تانک ها را می خواندند.
امام جمعه گلپایگان با یاد آوری اینکه زمانی سخن از ایران در میان کشورها نا شناخته بود، تبیین کرد: کشورهای استعمارگر آمریکا و اروپایی منابع و موقعیت ژئوپلیتیک ایران را می دانستند و حکمرانی بر جهان از این نقطه را با اهمیت برمی شمردند و چشم طمع آنها بر این آب و خاک هنوز باقی است.
وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی اکنون به یک عنصر تعیین کننده در عرصه جهانی تبدیل شده است، گفت: دشمن ، تلاش می کند شعله های ایمان و امید را در جامعه به خصوص جوانان خاموش کند، راه به ثمر نشستن انقلاب اسلامی، ایمان و امید بود ، راه استمرار آن نیز ، داشتن جامعه ای ایمانی با مردمی امیدوار است.
حجت الاسلام کرامتی با اشاره به رونمایی غرور انگیز از ابر موشک فراصوت فتاح و واکنش های بین المللی به این دستاورد علمی در سخت ترین تحریم های ممکن این حوزه، آن را درس بزرگی برای سایر صنعت ها خواند.

 

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا