خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۲/۲/۱۵

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۲/۲/۱۵

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ  ۱۴۰۲/۰۲/۱۵امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی   امام جمعه شهرستان گلپایگان

 

#گلپایگان

 

 

 

 

 

 

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع فرهنگ کار در روایات اسلامی گفت: کار و اشتغال بسیاری از مشکلات اخلاقی، اجتماعی را از میان می برد و موجب گسترش عدالت اجتماعی و توسعه و پیشرفت جامعه می شود.
امام جمعه گلپایگان با تاکید بر اینکه مسئولان در برابر مجموعه های تولیدی وظیفه سنگینی دارند ، بیان کرد: ضد انقلاب همواره تلاش می کند ضعف های نظام را بیاید و با تحریک‌ قشری را در برابر نظام قرار دهد، لذا نقاط چالش باید بر طرف شود و دولت به حل مطالبات صنفی اهتمام ورزد هرچند جامعه کارگری همواره هوشیاری خود را در برابر این تحرکات نشان دادند.
وی با تشریح تحرکات دیپلماتیک در هفته اخیر جمهوری اسلامی به خصوص سفر رئیس جمهور ایران به سوریه اشاره کرد و افزود: برقراری، تحکیم و گسترش فعالیت های دیپلماسی ایران در منطقه سبب کاهش اثر شیطنت آمریکا، کاهش اثر خصومت اسرائیل در منطقه می شود و امنیت، اقتصاد و اثر گذاری های منطقه ای را فراهم می آورد.
حجت الاسلام کرامتی سفر رئیس جمهور ایران به سوریه را نشانی از پیروزی ایران در سیاست های فرامنطقه ای و پیروزی در چالش جنگ و نا امنی در دو دهه اخیر بیان کرد و ادامه داد: حضور وزیر امور خارجه ایران در مرز لبنان با فلسطین اشغالی و حمایت علنی از جبهه مقاومت ، نشانی از اقتدار و عزت جمهوری اسلامی است.
امام جمعه گلپایگان به نحوه شهادت شهید حمیدرضا الداغی و سپس تجلیل و تقدیر مردم و مسئولان از این حرکت غیرتمندانه اشاره کرد و گفت: برخی از چالش های اخلاقی امروز نتیجه کمرنگ شدن عنصر غیرت در برخی خانواده ها و جامعه اسلامی است و این غیرت زدایی ره آورد فرهنگ غربی برای کشورهای در حال توسعه است.
وی با بیان اینکه غیرت یکی از حالات ملی، ناموسی و انسانی و دینی است، تشریح کرد: غیرت ملی همان هشت سال دفاع مقدس یا فعالیت های کنونی جبهه مقاومت است، دفاع در برابر بیگانه برای حفظ و‌مصونیت ناموس است و دفاع از اعتقادات دینی را غیرت دینی نام نهادند و یکی از دلایل قیام امام حسین(ع) کاهش غیرت دینی در سطح جامعه بود.

 

 

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا