خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۱

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۱

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ  ۱۴۰۱/۱۱/۲۱امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی   امام جمعه شهرستان گلپایگان

#گلپایگان

 

 

 

 

امام جمعه گلپایگان:
تحقق عدالت اجتماعی و مردم سالاری دینی، اصول اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) بود
حجت الاسلام کرامتی شناخت اصول محکم اندیشه سیاسی امام خمینی را راه تحلیل انقلاب اسلامی و شخصیت امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) بر تحقق عدالت اجتماعی و‌مردم سالاری دینی تاکید می کرد.

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان، با تبریک سال روز انقلاب اسلامی و گذر جمهوری اسلامی از فشارها و تنگنا ها با همراهی ملت بصیر ایران، گفت: اندیشه سیاسی امام خمینی دارای محکمات و اصول فکری بود که برای تحلیل انقلاب اسلامی  و امام خمینی(ره) شناخت آنها لازم است.
حجت الاسلام کرامتی با تبیین اینکه امام خمینی بر اساس ایمان به خدا، نصرت و تحقق وعده های الهی و ظرفیت های حرکت آفرین در شرع اسلام داشتتند، بیان کرد: امام به ظرفیت های دینی معتقد بود و برطرف کننده مشکلات وجهش های خیره کننده در تحولات اهمیت می داد و دین اس‌لام را در تحول جامعه توانا می دید.
وی با تاکید براینکه دین توانایی حل مشکلات و برطرف کننده نیاز های جامعه است، ادامه داد: اگر در عرصه هایی از دین عقب نشستیم و ظرفیت دین را متوجه نشده بودیم، ضربه خوردیم،  مشکلات اقتصادی و مباحث فرهنگی و اخلاق اجتماعی از اینگونه موارد است که بر اثر بی باوری، ضعف ایمان و قرار گرفتن تحت تاثیر تبلیغات دشمن و اندیشه های سکولار است.
حجت الاسلام کرامتی با بیان اینکه بر ضرورت تحقق عدالت اجتماعی و مردم سالاری دینی به معنای واقعی کلمه توسط امام خمینی(ره) تاکید داشت، افزود: جمهوری اسلامی در واقع تاکید بر محتوای  آن یعنی اسلام و سپردن حکومت به دست‌ صاحبان اصلی آن یعتی مردم بر اساس قانون اساسی است.
امام جمعه گلپایگان حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را بر هم زدن تاکتیک و تلاش دشمن برای زمین زدن جمهوری اسلامی که با ایجاد شایعه، بی اعتمادی میان اقشار و تفرقه افکنی میان مردم توسط بسیج رسانه ای، توصیف کرد و گفت: راهبرد نظام و مردم باید در تقابل با آنها یعنی استقامت، استواری و تکیه بر اتفاقات امید بخش باشد و اختلافات جزئی نباید به کلیت نظام آسیب برساند.
وی عفو عمومی و پدرانه رهبری نسبت به  مجکومان اغتشاشات اخیر و سایر محکومیت ها را در نزد مردم شادی آفرین خواند و بیان کرد: جامعه وظیفه آگاه کردن این قشر از مردم را دارد و خانواده ها نیز فرصتی دیگر برای همراهی و هدایت جوان‌ها دارند و دشمن نیز از ایجاد موج های مختلف تبلیغاتی ناشی از زندانی های سیاسی ناکام ماند که از حکمت های این عفو عمومی بود.

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا