خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۰۲

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۰۲

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ  ۱۴۰۱/۱۰/۰۲امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی   امام جمعه شهرستان گلپایگان

#گلپایگان

 

 

 

 

امام جمعه گلپایگان:

نهادهای فرهتگی به جایگاه خانواده توجه کنند

حجت الاسلام کرامتی با تبینن اهمیت و نقش نهاد خانواده در جامعه، خواستار عدم غفلت نهادهای فرهنگی نسبت به این نهاد جامعه با توجه به مکتب اسلام و سیره امامان معصوم شد.

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با تسلیت ایام فاطمیه گفت: جامعه ای توانایی پیشرفت را دارد که به نهاد خانواده اهمیت دهد و مکتب اسلام خانواده هایی الگو و با تربیت اسلامی و دینی معرفی کرده است که به عنوان یک انسان کامل ، جامعه را رشد می دهد.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه اسلام و مکاتب الهی بر کرامت خانواده و آموزه های دینی و ارکان تاکید دارد، ادامه داد: قرآن جریان خانواده ستیز را در برابر جریان خانواده گرایی معرفی کرده است و تفرقه میان زن و مرد را از خصلت های انسان شیطان صفت معرفی می کند.

وی با یادآوری اینکه معنا و مفهوم خانواده و قداست آن در فلسفه و نگرش امروزی غرب از بین رفته و تخریب شده است، بیان کرد: غرب تلاش می کند این فرهنگ کثیف خود را به دنیا، به عنوان دستاورد دنیای مدرن توسط رسانه ها صادر کند و ذائقه مردم را تغییر می دهد و تبدیل به یکی از دلایل طلاق در جوامع شده است.

حجت الاسلام کرامتی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد کسانی که در اغتشاشات اخیر حضور داشتند از فرزندان خانواده های طلاق، اعتیاد یا طلاق عاطفی هستند، خواستار توجه بیش از پیش نهاد های فرهنگی به نهاد خانواده، با توجه به سفارش های اسلام و روایات و سیره معصومین شد.

امام جمعه گلپایگان با یاد آوری اینکه نام گذاری مناسب بر فرزندان از وظایف والدین است و رشد شخصیت فرد با اسم انتخابی اوست ، از نام گذاری فرزندان با اسم هایی که ارتباط به فرهنگ ایرانی و دینی ندارد و نوآوری و اختراع در نام ها است انتقاد کرد.

 

 

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا