خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۹

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۹

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۹امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی   امام جمعه شهرستان گلپایگان

#گلپایگان

 

 

 

امام جمعه گلایگان:

تفرقه در میان امت اسلامی بسیار آزاردهنده  و رنجی بزرگ است.

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با اشاره‌ به برگزاری سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی در شرایط نا آرامی و اغتشاش گفت: تلاش دشمن تحت شعاع قرار دادن این اجلاس با استفاده از نا آرامی ها بود اما پیام روشن این اجلاس، قوی بودن ریشه های نظام و انقلاب اسلامی بود که با عملیات های ایذایی متزلزل نمی شود و آینده و برنامه های نوینی را برای پیشرفت خود دارد و چنین اقداماتی مانع از حرکت کشور نمی شود.
امام جمعه گلپایگان با اشاره به آیات سوره انفال، تفرقه در میان امت اسلامی را آزاردهنده و رنج بزرگ توصیف کرد و افزود: عزت و احترام کشورهای اسلامی در اتحاد و وحدت است که با خیانت برخی سران کشورها ، تفرقه بیشتر می شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی معتقدند که نخبگان می توانند وحدت و انسجام را به امت اسلامی برگردانند و تلاش دشمنان اسلام را ناکام گذارند.
وی به تلاش ها برای ایجاد جنگ قومیتی یا بین مذاهب در ایران اسلامی و گسترده کردن اغتشاشات بر این بستر را یاد آور شد و بیان کرد: حرکت و‌تغییر دنیا از نظام تک قطبی به سوی چند قطبی است و جوامع اسلامی باید در این تغییرات باشند و وظیفه نخبگان، اندیشیدن برای استقرار نظام اسلامی در چنین موقعیتی است.
حجت الاسلام کرامتی با انتقاد از اینکه تمرکز گرایی در مدیریت استانی وجود دارد تاکید کرد: مطالبه مردم شهرستان گلپایگان بر رفع این تمرکز گرایی و گسترش اختیارات مدیران شهرستانی است و خدمت اورژانس و خدمات نیروی انتظامی به شهرستان ها بازگردانده شود زیرا گاه جان یک انسان مطرح است.
امام جمعه گلپایگان بر پیگیری حقابه های آب کشاورزی و شرب شهرستان گلپایگان تاکید کرد و ادامه داد: کیفیت آب شهرستان گلپایگان با توجه به کم بارشی باران، در حال تغییر است هرچند مسئولان شهرستان برای پیشگیری از آن تلاش می کنند.
وی تبعیض در توزیع خدمات استانی میان شهرستان ها را آزاردهنده و مشمئزکننده توصیف کرد و گفت: اگر بودجه ای به شهرستان ها اختصاص می یابد باید به همان شهرستان ها ابلاغ و پرداخت شود، نه اینکه در مرکز جمع شود و آنجا هزینه شود.
حجت الاسلام کرامتی با یاد آوری اینکه مصلی نمازجمعه جمع فقط برای برپایی نمازجمعه نیست و مرکز تجمع و برگزاری مراسم بزرگ شهرستانی است، بیان کرد: هزینه سنگینی توسط مردم و دولت در مصلی نماز جمعه گلپایگان شده است، هرچند دولت گذشته هزینه های فرهنگی را صفر کرده بود، اما هنوز این مکان، نیاز به هزینه برای تکمیل شدن دارد.
امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه وزیر اقتصاد در سفر ریاست جمهوری از مصلی بازدید کرد و برای آن دستور ویژه داد، تبیین کرد: پیگیری های صورت گرفته برای دریافت ابلاغ این دستور به این نتیجه رسید که پول هایی که برای مصلی های شهرستان های استان اصفهان در نظر گرفته شده بود، را به هیچ شهرستانی ابلاغ نکردند و همه آن را اعتبار مصلی اصفهان در نظر گرفتند که قابل قبول نیست.
وی استاندار اصفهان را مسئول برقراری عدالت در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره دانست و تاکید کرد: استاندار اصفهان موظف است که نظارت کند در هیچ بخشی بی عدالتی صورت نگیرد و سهم شهرستان ها در هر زمینه ای داده شود و سهم مصلی شهرستان گلپایگان نیز اختصاص یابد.
حجت الاسلام کرامتی وضعیت دانشکده فنی مهندسی گلپایگان را با وجود تلاش های صورت گرفته برای احیا و رشد و پیشرفت را حالت سکوت و با ایجاد محدودیت ها برای دانشکده عنوان کرد.

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا