خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۴

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۴

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۴امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

#گلپایگان

 

 

 

امام جمعه گلپایگان:

تداوم مکتب نبوی از برکات محرم است

حجت الاسلام کرامتی امام حسین(ع) را مصداق صراط اقوم، مصباح الهدی، سفینه النجاه و رحمت واسعه توصیف کرد و محرم را دلیلی برای تداوم مکتب نبوی و تبار اسلام دانست.

 حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با اشاره به آیه ای در سوره تغابن، نمازگزاران به تقوا توصیه کرد و گفت: امام حسین(ع) مصداق بارز صراط اقوم و مصباح الهدی در مسیر الهی و سفینه النجاه در گرداب سختی ها و رحمت واسعه در شبهای ظلمانی است.
امام جمعه گلپایگان توصیه به خواندن زیارت عاشورا با تعقل و تفکر توصیه کرد و افزود: این زیارت نامه دارای نکاتی در خصوص امام حسین(ع)  و مسیر تضمین شده  انسان سالک حسینی به خداست.
وی زیارت عاشورا را نقطه آغازین معرفت حسینی برای یک انسان سالک حسینی خواند و بیان کرد: همراهی و تاسی به امام حسین (ع) و ثبات قدم  از دیگر مقام های معنوی است که در زیارت عاشورا به آن اشاره شده است و تداوم مکتب نبوی و تبار اسلام از برکات وجودی محرم و صفر است.
حجت الاسلام کرامتی با اشاره به حوادث  سیل و آسیب دیدگی مردم در این بارش ها، حضور موثر میدانی مسئولان و کمک های مالی مردم را کاهش دهنده آلام سیل زدگان برشمرد و تشریح کرد: مدیریت متمرکز در حوادث باید باشد اما حضور به همگام و موثر در سیل که موجب انسجام، وحدت و کاهش دهنده مشکلات در سیل و کاهش آلام مردم می شود و از جلوه های مردمی بودن نظام است.
امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه  نوع تعامل با طبیعت نیز آلام مردم را کاهش می دهد، تاکید کرد: طبیعت دارای قوانین مشخصی است و تخطی از آن مانند خانه سازی و جاده سازی درمسیر آب ، خسارت می زند.
وی با یادآوری اینکه زندگی امروزی با رسانه گره خورده است که رسالت خبرنگاری را سنگین کرده است، تبیین کرد: مشکلات یا رفع آن،  شایعات، تخریب ها و آبادانی ها در سایه رسانه می تواند ایجاد شود و از این رو رسالت خبرنگار سنگین است.
حجت الاسلام کرامتی با یاد شهدای خبرنگار ، از اصحاب خبر خواست که در مسیر شهدای عزیز  خبر گام بردارند.

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا