خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 

 

 

 

 

 

 

 

امام جمعه موقت گلپایگان:

تشکیلات اداری، نیاز به نگاه جهادی و انقلابی دارد

حجت الاسلام شیخعلی با انتقاد از پاسخگو نبودن برخی ادارات و اتلاف سرمایه و عمر مردم به بهانه تشکیل کمسیونی در مرکز استان ، خواستار تمرکز زدایی و نگاه جهادی و انقلابی به تشکیلات اداری به خصوص در شهرستان گلپایگان شد.

حجت الاسلام مصطفی شیخعلی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با برشمردن صفت های حضرت فاطمه (س) گفت: زن در آموزه های اسلام جایگاه بلندی دارد و تنها به عنوان محور خانواده نیست بلکه محور تربیت جامعه است زیرا اگر زن به کمال برسد جامعه به کمال می رسد و اگر زن سقوط کند، مرد و جامعه نیز سقوط،می کند.
امام جمعه موقت گلپایگان با تاکید بر نقش محوری زن در جامعه، و الگو قرار دادن زنان بزرگی در اسلام مانند حضرت زهرا(س) در جامعه اسلامی بیان کرد: زن در جامعه غربی تا اواخر قرن ۱۹، حق مالکیت نداشت و انسان درجه ۲ بود و هنگام نیاز به کارگر ارزان قیمت، به زن حق مالکیت دادند و به زن ابزاری برای فروش بهتر کالا نگاه شد از این رو برای زن مسلمان الگو قرار دادن چنین زنانی، زیبا نیست.
وی به دیپلماسی موفق و فعال نظام جمهوری اسلامی و حضور رئیس جمهور در روسیه و وزیر خارجه در چین اشاره کرد و افزود: عزم دولت سیزدهم تعامل با منظقه شرق و همسایگان براساس احترام متقابل است و قرار به اعتماد نیست بلکه مساله تعامل است و تعارض، تقابل، تحریم و دشمنی آمریکا در ۴۳ سال اخیر با ایران است و این فرق آمریکا با دو کشور چین و روسیه است.
حجت الاسلام شیخعلی قرار دادن تمام ظرفیت نظام در سبد غرب  و برجام را ظلم به مردم و کشور خواند و یاد آوری کرد: اقتصاد مقاومتی، نگاه به داخل و تعامل با همه کشورها و احترام متقابل با همسایگان، راهی است که پیموده می شود.
امام جمعه موقت  گلپایگان به تغییر فرماندار شهرستان گلپایگان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: تشکیلات اداری شهرستان گلپایگان نیاز به نگاه جهادی و انقلابی دارد زیرا برخی ادارات پاسخ گوی مردم نیستند و مردم نیازمند تحول جدی و انقلابی و حل مشکلات‌ اداری خود هستند.
وی با تاکید بر تمرکز زدایی در استان اصفهان از اتلاف عمر و سرمایه کردم برای تشکیل یک کمیسیون خاص انتقاد کرد و آن را سزاوار مردم شهرستان گلپایگان ندانست.

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا