خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۹/۱۲

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۹/۱۲

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴۰۰/۹/۵به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 

 

 

امام جمعه گلپایگان:
دانشجو، آرمان خواه و مطالبه گر باشد
حجت الاسلام کرامتی با یادآوری پیشرو بودن قشر فرهیخته در آذر ماه سال ۱۳۳۲ و استکبار ستیزی آن، دانشجویان به تداوم روحیه آرمان خواهی و مطالبه گری با هدف استقلال ایران اسلامی توصیه کرد.

 حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان، قانون را فصل الخطاب رفتارهای انسانی و نهاد های مدنی بیان کرد و گفت: قانون، رفع تعارض منافع انجام می دهد و فراتر از رفتارهای جناحی و منافع فردی عمل می کند و رفتار کلان اجتماعی را هدایت می نماید.
امام جمعه گلپایگان تحقق اصول آزادی، داشتن کار و داشتن سواد و استفاده رایگان از محیط های آموزشی که از حقوق اساسی جامعه است در اصول قانون اساسی برشمرد و بیان کرد: قانون اساسی از اسناد بالادستی است و شورای نگهبان موظف به تطبیق قوانین مصوب با شرع و قانون اساسی را دارد و یکی از وظایف رئیس جمهور احیای قوانین اساسی فراموش شده است.
قشر وی قرار گرفتن روزی به نام معلولان با هدف توجه جامعه به توانایی های معلولان و مناسب سازی محیط برای حضور آنها در جامعه با حفظ کرامت و شرافت انسانی و رعایت حقوق شهروندی آنها ذکر کرد.
حجت الاسلام کرامتی با یاد آوری اینکه آمریکا چند دهه پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، انجام آن را پذیرفتند، تاکید کرد: جامعه نخبه ایران اسلامی از همان ابتدا، حقیقت کودتا علیه مصدق را می دانستند و در برابر حضور معاون رئیس جمهور آمریکا اعتراض کردند و برای آن مجروح و شهید دادند.
امام جمعه گلپایگان دانشجویان را به داشتن تداوم آرمان خواهی و مطالبه گری با هدف گذاری استقلال ایران اسلامی توصیه کرد.

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا