خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۹/۵/۳۱

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۹/۵/۳۱

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۳۹۹/۵/۳۱به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 


امام جمعه گلپایگان:

آمریکا در تمدید تحریم‌ها علیه ایران شکست خورد

امام‌جمعه گلپایگان با اشاره به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، گفت: فضاحت سنگینی برای دولت ایالات متحده رقم خورد و این نشان دهنده افول دولت شیطانی آمریکا است.

 حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلپایگان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض دینی است و جایگاه ویژه‌ای در دین دارد، شاخصه نگاه اجتماعی اسلام به جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.

امام‌جمعه گلپایگان با بیان اینکه علت قیام سیدالشهدا(ع) امر به معروف بود، گفت: جامعه ایمانی تأثیرگذار است و مردم نسبت به تذکر لسانی نباید بی‌تفاوت باشند چون فساد جامعه را در برمی‌گیرد.

ایشان تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو خلق از اخلاقیات اسلامی است و هیچ کس نسبت به امر به معروف نباید بی تفاوت و بی احساس باشد و اگر می‌گویند موسی به دین خود عیسی به دین خود سخت در اشتباه است چون این سخنان با مبانی دین سازگار ندارد انسان نسبت به مسائل منفی جامعه باید واکنش نشان دهد و حساس مسئولیت کند.

وی گفت: ۲۶ دستگاه‌ دولتی نسبت به امر به معروف و حجاب و عفاف باید ورود کنند، ناهنجاری‌های اجتماعی مشکلات اقتصادی به دنبال دارد چون اگر مشکلات اقتصادی به مانند موریانه در جامعه ما نفوذ پیدا کرده است به دلیل اجرایی نشدن امر به معروف و نهی از منکر است، مردم امر به معروف کنند و در محلی که مشکل فرهنگی می‌بینند به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

امام‌جمعه گلپایگان در رابطه با روز جهانی مساجد گفت: مساجد پایگاه دین و محل گسترش دین و پیگیری مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی است، مساجد به عنوان مهمترین شریان فرهنگی دینی است و رویکرد مردم و مسئولین به مساجد باید تغییر کند، مساجد محل خودسازی و جامعه پردازی است و هیئت امنای مساجد باید متحول و کارها را تغییر دهند و جوانان را جذب کنند.

وی با اشاره به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، گفت: در روزهای گذشته فضاحتی سنگین برای دولت ایالات متحده رقم خورد، هیچ گاه این طور آمریکا را متحول دیده نشده بود و این نشان دهنده افول و سقوط  دولت شیطانی و اهریمنی آمریکا است.

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا