خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۹/۴/۶

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۹/۴/۶

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۳۹۹/۴/۶به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 

امام جمعه گلپایگان:
عدالت اجتماعی در گرو گسترش مبارزه با فساد در جامعه است

 

حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با یادآوری سالگرد ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در شش تیر ماه سال ۶۰، گفت: نعمت رهبری و ولایت را باید قدر دانست و شکر نعمت آن نیز، تبعیت از ولایت به خصوص در شرایط فتنه و فضای غبار الود جامعه است.

امام جمعه گلپایگان شخصیت شهید بهشتی را فکور و قدرتمند در زمینه اجرا توصیف کرد که پایه گذار قوه قضاییه بود و بیان کرد: قوه قضاییه در پیش برد،  تقویت، حراست و صیانت از نظام جمهوری اسلامی نقش دارد و وظیفه صیانت از قانون و مبارزه با فساد را بر عهده دارد.

وی با اظهار تاسف از اینکه ورودی پرونده ها به قوه قضاییه بالا و سنگین است ادامه داد: فرهنگ میانجی گری و مراجعه به ریش سفیدان  و معتمدان در جامعه کم رنگ شده و سبب افزایش ورود پرونده ها به این قوه شده است.

حجت الاسلام کرامتی برخورد با جرائم و مفاسد سازمان یافته و سنگین که همه کشور را در بر می گیرد را از مواردی برشمرد که قوه قضاییه به آن وارد می شود، تاکید کرد: رویکرد مبارزه با فساد و رفع مشکلات مردم، نظارت قوی، برخورد قاطع باید گسترش یابد و عناصر نامطلوب را به اشد مجازات برساند تا در پیاده سازی عدالت اجتماعی   گام بلندتری برداشته شود.

امام جمعه گلپایگان به گرانی لجام گسیخته و بی‌ضابطه در بازارهای  ارز، طلا، مسکن، خودرو، کالاهای اساسی و لوزام خانگی در ماه اخیر اشاره کرد و گفت: دلایلی مانند تاخیر در گرانی سالانه  یا تحریم را در این مورد ذکر می کنند اما دستگاه های نظارتی، نظارت را رها کردند و دستگاه هایی مثل صمت و جهاد سازندگی هماهنگ نیستند و واردات و صادرات نابه جا صورت می گیرد که نتیجه آن گرانی است.

وی به تاثیر فضای مجازی و تغییر قیمت ها با هدف ایجاد تورم بر بازار اشاره کرد و افزود: دستگاه ها جلوی سودجویی ها را با نظارت موثر خود بگیرند و سه قوه قضاییه، اجرایی و مقننه به وظایف خود عمل کنند و همکاری به معنای همگامی در خطای دستگاه دیگر نیست و تعامل برای حل مشکلات جامعه است.

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا