خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ۱۳۹۷/۹/۲۳

خطبه های نمازجمعه درتاریخ۱۳۹۷/۹/۲۳

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۲۳/۹/۱۳۹۷ به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتیامام جمعه  گلپایگان .

 

 

 

 

 

 

 

حجت الاسلام کرامتی امام جمعه گلپایگان:

مصالح نظام اجازه نمی دهد با وعده های توخالی اروپائیان زمان سپری شود و در برجام بمانیم

‌‌‌

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی امام جمعه گلپایگان در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته که ظهر امروز در مصلای این شهر برگزار گردید ضمن توصیه به تقوای الهی و تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: ۲۶ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح است که در سال ۵۸ به دست منافقین وگروه های تروریستی به شهادت رسید.

وی افزود: شهید مفتح شخصیتی بسیار عزیز و گرانقدر ؛ اهل فضل و علم بود و یکی از ماموریت هایی که برای خود تعریف کرد حضور در دانشگاه ها و کارکردن روی جوانان دانشجویی بود که در معرض آسیب های فراوان بوده و در مطمع نظر دشمنان انقلاب قرار داشتند.

وی با بیان اینکه ایده وحدت حوزه دانشگاه توسط ایشان شکل گرفت‌ اذعان کرد: بحث حوزه و دانشگاه بحث بسیار مهمی است و اگر جامعه بخواهد به سعادت برسد منوط به این است که در میان حوزویان و دانشگاهیان انسان های متعهد؛ باتقوا و کسانی که احساس مسئولیت بالا دارند با درک درست از شرایط زمانه بتوانند اهداف عالیه انقلاب را پیگیری کنند.

خطیب جمعه گلپایگان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه ابراز داشت: حوزه و دانشگاه تجربیات ارزشمندی در محیط علمی خود دارند که با توجه به این تجارب ارزشمند و تبادل آنها و تکمیل آنها می توانند حوزه را از امکانات روز و روش های نوین علمی بهره مند کنند و دانشگاه را از انحرافات اخلاقی و سیاسی و خطراتی که دشمن سامان می دهد بیمه کنند.

وی ادامه داد: حضور عالمانه روحانیون در دانشگاه ها و حوزه های علمیه می تواند نسل هایی تربیت کنند که بتواند تاثیر گذار باشند .

خطیب جمعه گلپایگان عنوان کرد: در زمینه های مختلف فقه ، اصول اخلاق، اقتصاد، روانشناسی، جامعه شناسی، مسائل تربیتی و بسیاری مسائل دیگر حوزویان متخصصی داریم که هم با زبان دانشگاه آشنا هستند هم با زبان حوزه

وی ضمن تاکید بر ترویج ارزشهای معنوی و دینی تصریح کرد : شاکله علوم انسانی ما به گونه ای است که با ارزشهای دینی تلاقی ندارد و در دانشگاه باید به سمت احیا و حاکم سازی ارزش های دینی و اسلامی پیش رویم .

امام جمعه گلپایگان خاطر نشان کرد: اروپا در جریان حفظ برجام متعهد شد که جمهوری اسلامی ایران از مزایای برجام بهره مند شوند لذا بعد از خروج آمریکا از برجام یکی از کارهای اصلی که از خواسته های جمهوری اسلامی بود این بود که کشورهای اروپایی بتوانند کانال مالی بسیار مهم و موثر و کارآمد ایجاد کنند که بتوانیم ارتباط مالی با بانک های دنیا و بانک های اروپایی داشته باشیم

وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم اینکه حدود ۶ ماه از تعهد اروپاییان می گذرد همچنان تعلل می کنند و وعده و وعید می دهند ولی عملاً هیچ اتفاقی رخ نداده است و با گستاخی تمام در آخرین بحثی که داشتند گفتند که ایران باید همچنان در برجام باقی بماند و متعهد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی یادآورشد: اروپایی ها دارند ما را بازی می دهند ولی مصالح نظام اجازه نمیدهد که با وعده های تو خالی اروپایی ها زمان سپری شود و ما همچنان در برجام بمانیم اما از منافع آن هیچ سود و بهره ای نداشته باشیم .

نماینده ولی فقیه در گلپایگان در خاتمه اذعان داشت : انشاا…مسئولین نظام جمهوری اسلامی در اینباره اقدامی عملی ، انقلابی و عزتمندانه اتخاذ کنند.

 

 

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا