خانه / مقالات مذهبی / عید غدیر خم مبارک باد

عید غدیر خم مبارک باد

بوی خوش بهشت از کنار آن آبگیر، یعنی غدیر عرشیان و بهشتیان، جان ها را می نوازد این چه بوی خوشی است که حتی پس از عبور صدها سال هنوز فضای جان مشتاقان را می نوازد. غدیر تکرار اولین است در کلام آخرین، همان کلام نورانی که در اولین پیام، علی را به برادری و وصایت خواند و در غدیر، ولایت و امامت او را اعلام فرمود.
عیدغدیر، عید الله اکبر و ارزشمندترین و والاترین عید اسلامی‏است. هیچ روزی در طول سال، فرخنده ‏تر و مبارک‏ تر از این روز مقدس نزد شیعیان اهل‏ بیت نیست.
امام صادق(ع) می‏فرماید: «ان یوم غدیر خم بین الفطر و الاضحی و الجمعه کالقمر بین الکواکب…»؛ روزعید غدیر خم در میان سه عید فطر و قربان و جمعه، مانند درخشندگی ماه در میان ‏ستارگان است. چه تعبیر ظریفی امام دارد که عید غدیر را تشبیه به ماه کرده است و دیگر اعیاد را به ستاره؛ زیرا در این روز بزرگ بود که خداوند اعلام کرد: امروز دین را بر شما تکمیل کردم و نعمتم را بر شما به اتمام رساندم «الیوم اکملت‏ لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا»؛ نعمت ‏بزرگ اسلام که از هر نعمتی ارزنده ‏تر و گرانبهاتر است، کامل نمی‏شود و محقق نمی‏گردد جز با ولایت علی‏علیه السلام .

علی در عرش بالا بی نظیر است                 علی بر عالم و آدم امیر است

به عشق نام مولایم نوشتم                         چه عیدی بهتر از عید غدیر است؟

به امید روزی که با حضور مولای سبز پوشمان و با همراهی همه مظلومان عالم غدیر را جشن بگیریم.

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا