خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۸/۹/۲۲

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۸/۹/۲۲

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۳۹۸/۹/۲۲به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه  گلپایگان

 

 

 

امام جمعه گلپایگان:

امروز ارتش و سپاه با توجه به تحریم‌های بسیار گسترده و عمیق دشمنان توانستند صنعت دفاعی کشور را به حدی توسعه دهند که حتی از قدرت‌های تحریم کننده نظام پیشرف و توسعه بهتری در عرصه نظامی داشته باشیم.

 حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان، اظهار کرد: مهمترین راه‌های مقابله با تهدید قدرت‌های خارجی که دائما نظام را به چالش می‌کشند تأمین و تقویت زیرساخت نظامی و دفاعی کشور بر اساس پژوهش‌های کاربردی است.

امام جمعه گلپایگان افزود: امروز ارتش و سپاه با توجه به تحریم‌های بسیار گسترده و عمیق دشمنان توانستند صنعت دفاعی کشور را به حدی توسعه دهند که حتی از قدرت‌های تحریم کننده نظام پیشرف و توسعه بهتری در عرصه نظامی داشته باشیم.

وی افزود: پژوهش در توسعه اقتصاد کشور مفید است به طوری که هر واحد پولی که در زمینه پژوهش اقتصادی و فرهنگی هزینه شود چندین برابر آن برداشت خواهیم کرد، در برنامه ششم توسعه و در سیاست‌های کلان اقتصادی و نیازهای علمی و دانش‌بنیان بسیار تأکید شده است اما سه درصد هزینه بودجه کشور اختصاص داده شده در حالی که باید ۸ درصد بودجه کشور برای پژوهش هزینه شود.

ایشان با تأکید بر اینکه سال آینده دولت در بخش پژوهش بودجه بیشتری باید تخصیص دهد، گفت: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کنیم با قدرت‌های اقتصادی و قول‌های بزرگ دنیا می‌توانیم رقابت کنیم، اقتصاد کشوری می‌تواند فعال باشد که از پژوهش لازم و مطالعات دقیق و ابداعات جدید برخوردار باشد تا دچار مشکلات نشود.

امام جمعه گلپایگان در ادامه گفت: روز وحدت حوزه و دانشگاه  فقط یک روز نیست بلکه دانشگاه و حوزه باید به سمت ترویج ارزش‌های معنوی و دینی بروند، قشر دانشجو و حوزوی کشور باید حول محور وحدت عمل کنند چرا که اگر بین این دو قشر جدایی و اختلاف بیافتد و به انحراف کشیده شوند، پیامدهای اجتماعی و سیاسی برای نظام خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با انتقاد از ظلم بزرگ سازمان‌های مدعی حقوق بشری علیه رهبر نیجریه، افزود: سازمان‌های حقوق بشر که دائم شعار حقوق بشر سر می‌دهند و از آن به عنوان ابزاری برای مقابله با ملت‌های مظلوم استفاده می‌کنند امروز در بدترین شرایطی که برای مردم یمن به وجود آمده که قلب انسان را جریحه دار می‌کند، هیچ حرفی نمی‌زنند پس کجاست شعار حقوق بشر سردادن آن‌ها؟

امام جمعه گلپایگان در پایان از وزارت امور خارجه درخواست کرد تا با رایزنی گسترده برای احقاق حق رهبر مجاهد نیجریه اقدام کند.

 

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا