خانه / اخبار دفتر / گزارش تصویری از مراسم تودیع و معارفه

گزارش تصویری از مراسم تودیع و معارفه

 

حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان  در آیین تکریم و معارفه امام جمعه گلپایگان با تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: در مراسم اربعین حسینی نمایشگاه عظیم انسانیت و بشردوستی و عشق به نمایش گذاشته می‌شود، اربعین حسینی تمام عالم از شرق تا غرب را به خود جذب کرده است.

وی افزود: وقتی‌که فردی انقلابی باشد کارها به آسانی انجام می‌شود و از لحاظ حفظ ولایت‌فقیه، ارزش‌های انقلاب، نظام، انقلاب و خون شهدا آسوده خاطر هستیم.

مسؤول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: تحریم‌ها همواره در طول دوران اسلام به دلیل حماسی بودن راه اسلام بوده است که نمونه‌های آن در واقعه کربلا با بستن آب به روی امام حسین (ع) و یارانش و در دوران پیامبر (ص) در شعب ابی‌طالب به وقوع پیوست، بنابراین تحریم‌ها ریشه در ۱۴۰۰ سال مکتب اسلام دارد.

وی تصریح کرد: انسان انقلابی، عاقل و زمان‌شناس است که در کارها دقت و تکلیف را به خوبی انجام می‌دهد، انقلابی بودن فرد را شایسته و بایسته می‌کند.

صالحیان با اشاره به این‌که امام‌جمعه همراه با رهبر معظم انقلاب است و در رکاب آرمان‌های بلند امام (ره) حرکت می‌کند، تأکید کرد: نماز جمعه حلقه ارتباطی بین نظام و مردم است.

وی ادامه داد: نماز جمعه نمازی عبادی و سیاسی و حلقه ارتباطی بین مردم و ولایت است، امام جمعه به عنوان مشاور مسؤولان را یاری می‌کند و یک قدم به سوی پیشرفت کارهای عمرانی برمی‌دارد و باعث افتخار روحانیت است که مسؤولان در پیشرفت کشور تلاش کنند.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب انتقاد حکیمانه و سازنده برای دولت‌ها مفید است تا راه را کج نروند، اگر نصیحت و انتقادی صورت می‌گیرد برای این است که همه در صراط مستقیم حرکت کنیم تا این پیچ حساس را در تاریخ شیعه به مقصد رسانده و به دست حضرت ولی‌عصر (عج) بدهیم.

در ادامه حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان ضمن قدردانی از آیت اله طهماسبی امام جمعه سابق اظهار کرد: شهرستان گلپایگان در زمینه مسائل دینی و فرهنگی مشهور است.

وی افزود: وجود سنگ‌نگاره‌های هفت هزار ساله نشان از قدمت تاریخی شهرستان گلپایگان است اما هنوز از لحاظ توسعه‌یافتگی به جایگاه واقعی خودش نرسیده است و با کمک خرد جمعی می‌توان این شهرستان را به مسیر خودش پیش ببریم.

فرماندار گلپایگان با اشاره ‌به شرایط سخت اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: به دلیل همگامی مسئولان با دولت وضعیت مطلوب‌تر گلپایگان از سایر شهرستان‌ها است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه جدید گلپایگان اظهار کرد: در خدمت‌گذاری به نظام کوتاهی نخواهم کرد، شهرستان گلپایگان از ظرفیت دینی و فرهنگی خوبی برخوردار است.

در پایان طی حکمی از سوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی کرامتی به عنوان امام جمعه جدید شهرستان گلپایگان معرفی و از خدمات آیت‌الله سید علی طهماسبی امام جمعه سابق قدردانی شد.

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا