خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۸/۲۱

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۸/۲۱

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴۰۰/۸/۲۱به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 

 

امام جمعه گلپایگان:
مراجع، حریت علمی آموزش می دهند/سواستفاده و جسارت، محکوم است
حجت الاسلام کرامتی با اشاره به حواشی ایجاد شده از دیدار آیت الله صافی گلپایگانی با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: مراجع تقلید، حریت ونقد علمی را آموزش می دهند اما هرگونه سو استفاده و جسارت به نهاد مرجعیت محکوم است.

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان، نمازگزاران را به مطالعات تاریخ پیشوایان دینی دعوت کرد و گفت: مناسبت های تاریخی فرصتی که برای افزایش حداقل اطلاعات عمومی یا تخصصی بهره بگیرید و نزدیکی به ائمه اطهار با شناخت بینش و معرفت و سیره اجتماعی و سیاسی صورت می گیرد و افزایش می یابد.
امام جمعه گلپایگان به دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی و حاشیه های ایجاد شده پس از آن اشاره کرد و افزود: مرجعیت دینی و شیعی، قله نهاد دینی محسوب می شود و طلبه ها در حوزه علمیه به عنوان محقق، مدرس، مبلغ و پژوهشگر تربیت می شوند و با توجه به درجات و توفیقات علمی در تحصیل علم، آن را در خدمت تحقیق، ترویج و تحکیم نهاد دینی به کار می‌ برند.
ایشان  با اشاره به جایگاه ویژه مراجع در فعالیت های سیاسی، اجتماعی و نقش آفرینی موثر آنها به خصوص در رهبری انقلاب اسلامی، تاکید کرد: کسی نمی تواند به بهانه نقد، به خودش جرات جسارت و هتاکی به مراجع را بدهد و نهاد مرجعیت را تضعیف کند و چنین حرکتی محکم است.
حجت الاسلام کرامتی با یادآوری اینکه مراجع تقلید حریت علمی و اشکال کردن در آن را آموزش می دهند، بیان کرد: نشاط علمی مراجع زمانی است که طلبه در تدریس اشکال وارد کند و بحث نماید اما نقد و ایراد خارج از چهارچوب علمی بدون آنکه به آن علم داشته باشید روا نیست و نقد سازنده و محترمانه در مباحث سیاسی، اجتماعی استقبال می شود ولی ساختار شکنی و تهمت زدن، درست نیست.
امام جمعه گلپایگان با تبیین اینکه مواضع آیت الله صافی گلپایگانی و خدمات ایشان در قبل و بعد از انقلاب شفاف و روشن و حامی امام و رهبری است، تصریح کرد: آیت الله صافی گلپایگانی از ارتباط  و تعامل عزتمندانه با دنیا سخن گفتند ولی بعضی آن را ارتباط با آمریکا و اسرائیل تفسیر کردند که برداشت نادرست به صورت عمد یا غیر عمد است زیرا مواضع صریح این مرجع گرانقدر در نفی سلطه آمریکا و مشکلات با آمریکا و اسرائیل روشن است.
وی به ورود و سواستفاده بعضی از فرصت طلبان و کسانی که پیش از این با مرجعیت مبارزه می کردند و اعتقاد به راهپیمایی علیه خدا و امام حسین(ع) دارند، از کلام آیت الله صافی انتقاد کرد و هرگونه سو استفاده و جسارت به نهاد مرجعیت و شخصیت آیت الله صافی گلپایگانی محکوم کرد.
حجت الاسلام کرامتی به اهتمام رئیس جمهور را برای معیشت مردم با توجه به آثار تورمی باقی‌مانده اشاره کرد و گفت: تلاش برای اصلاح ریل گذاری های غلط نیاز به زمان دارد اما رئیس جمهور مانع از افزایش قیمت خودرو و آثار تورمی پس از آن شدند.
امام جمعه گلپایگان خواستار مدیریت کالاهای استراتژیک از کارخانه های تولید کننده و حضور قوی دستگاه های ناظر مانند تعزیرات و اصناف برای مدیریت و توقف شرایط تورم زا با روحیه ای جهادی شد.

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا