خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۵/۱

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۵/۱

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴۰۰/۵/۱به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 

 

 

امام‌جمعه گلپایگان:

مسئولان نظام اسلامی باید مردمی باشند

امام‌جمعه گلپایگان گفت: گرایش مردمی بودن در برخی مسئولان ضعیف است و این زیبنده نظام اسلامی نیست که مسئولان با رأی مردم به منصب قدرت می‌رسند اما روحیه مردم سالاری ندارند.

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان، اظهار کرد: مسئولین نظام اسلامی باید منش مردمی داشته باشند و یکی از مهمترین مصادیق مردمی بودن پیگیری مشکلات آن‌ها است.

وی با بیان اینکه مسئولین باید دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند، گفت: گرایش مردمی بودن در برخی مسئولین ضعیف است و این زیبنده نظام اسلامی نیست که مسئولین با رأی مردم به منصب قدرت می‌رسند اما روحیه مردم سالاری ندارند.

امام‌جمعه گلپایگان گفت: اصل نظام اسلامی مردمی بودن است و این نظامی که برگرفته از الگوی اسلام ناب محمدی است باید همانند پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) به فقرا و محرومین جامعه توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به اعتراضات مردم خوزستان، گفت: سال‌های متوالی است که شهرهای خوزستان با مشکل آب مواجه هستند اما در دولت‌های مختلف به آن رسیدگی نشده است و اکنون کار به اعتراضات خیابانی کشیده شده است.

وی گفت: دولت هشت سال در استان‌های مختلف پروژه‌های مختلفی را به بهره‌برداری رساند و باید اعتباری برای لوله‌گذاری آب به شهرهای خوزستان هزینه می‌کرد که بحران کم آبی ایجاد نشود.

ایشان تأکید کرد: دولت باید مشکلاتی که ممکن است به بحران کشیده شود را در اولویت تأمین بودجه قرار دهد تا شاهد این اعتراضات نباشیم، دلبسته بودن به مشکلات مردم و تلاش برای حل معضلات نشان دهنده مردمی بودن نظام است.

وی تأکید کرد: در روزهای آخر دولت نباید کارها به کندی پیش رود و وظیفه خود را تا لحظه آخر به خوبی انجام دهند، اکنون به جای سخن گفتن از مظلوم بودن مردم خوزستان باید در میدان بیایند تا مسئله بحران آب حل شود.

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا