خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۳/۲۱

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۳/۲۱

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴۰۰/۳/۲۱به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 

 

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان، با یادآوری اینکه مردم از مناظره انتخاباتی انتظارروشن شدن حقایق و کنار زدن پرده های جهل و ابهام را دارند، گفت: کنار گذاشتن واقعیت و به کار بستن جملات سطحی و نسنجیده در مناظرات خارج از اخلاق سیاسی در جامعه است این درحالی که مناظرات باید دفاع از واقعیت و ارائه کارنامه و نقد منصفانه باشد.
امام جمعه گلپایگان با تاکید بر اینکه مردم سوابق را می بینند و عملکرد ها را می بینند و می فهمند، بیان کرد: مردم در مناظرات هوشیار باشند که گرفتار جنگ روانی و ادراکی که برای اشتباه انداختن مخاطبان در قضاوت است، نشود و باطن و قضاوت مخاطب نسبت به اصل نظام و هنجارها و عملکردهای انقلاب اسلامی در این جنگ ادراکی، مغلوب شود.
ایشان به مصوبه شورای عالی فرهنگی در سال ۹۴ درخصوص تجمیع دانشگاه های کوچک با توجه به کاهش جمعیت دانشجوها با هدف صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت بهتر اشاره کرد و افزود: وزارت آموزش عالی در سال گذشته و در ماه های پایانی دولت تصمیم به اجرای این مصوبه شورای عالی فرهنگی می گیرد از این رو تصمیم گرفته می شود دانشکده فنی مهندسی گلپایگان نیز در دانشگاه صنعتی اصفهان تجمیع شود.
حجت الاسلام کرامتی این تجمیع دانشگاه ها را برنامه ای شتاب دار برشمرد و ادامه داد: بیش از ۱۰۰ دانشگاه کوچک برای تجمیع در دانشگاه ها معرفی شدند که بسیاری از شهر ستان ها از این طرح تمکین نکردند و تنها مراحل تجمیع در حدود ۱۲ دانشگاه شروع شد که دانشکده فنی حرفه ای گلپایگان یکی از آنها بود.
امام جمعه به حساسیت ایجاد شده در میان افکار عمومی، مردم، دانشجویان، مسئولان و هیات های علمی در این خصوص اشاره کرد و گفت: الحاق دانشکده فنی مهندسی گلپایگان بنا بر آخرین جلسه با مسئولان وزارت آموزش عالی به صورت قطعی متوقف شده است و قرار است با تلاش های نماینده گلپایگان و خوانسار این دانشکده به دانشگاه ارتقا یابد هرچند پیش از این موافقت اصولی آن گرفته شده بود ولی به دلیل عدم پیگیری مشمول مرور زمان شد.
وی با اظهار امیدواری از اینکه این دانشکده با الحاق دانشکده های مورد نیاز شهرستان به دانشگاه بر توقف الحاق دانشکده به دانشگاه مادر صنعتی اصفهان، تاکید کرد‌.

 

 

 

 

 

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا