خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۳/۱۴

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۳/۱۴

 دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴۰۰/۳/۱۴به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 

 

امام جمعه گلپایگان:

حضور در انتخابات وظیفه ای است برای حفظ دستاورد های انقلاب اسلامی

 

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، سالگرد یوم الله ۱۵ خرداد و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: حرکت و سیره علمی و عملی امام صادق (ع)، قیام مردم ایران در سال ۴۲ و رحلت امام خمینی (ره) و حرکت هوشمندانه خبرگان رهبری که مایوس کننده دشمن بود، تکالیف الهی و براساس اندیشه توحیدی است.
امام جمعه گلپایگان با اشاره به آیات سوره مبارکه نحل و آیت الکرسی که فلسفه بعثت انبیا را کفر و اجتناب به طاغوت و بندگی خداوند متعال می داند، بیان کرد: اندیشه شخص تا زمانی که با مدیریت طاغوت هدایت شود، شخص نمی تواند عطر بندگی خدا را استشمام کند و به فضائل و کمالات انسانی دست یابد.
وی طاغوت و ایمان را به نجاست و طهارت تشبیه کرد و افزود: افرادی پیش از انقلاب می گفتند شاه باشد ولی ملزم به عمل قرآن و فقه شود اما مگر پارچه آلوده به خون و کثیف، تطهیر می شود؟ اجتماعی که زیر نظر طاغوت باشد نمی تواند آزاد باشد.
حجت الاسلام کرامتی با یادآوری داستان ساحران، فرعون و حضرت موسی (ع) تبیین کرد: طاغوت اجازه اندیشیدن درست و ایمان را نمی دهد از این رو طاغوت باید از میان برود تا ایمان جای گذاری شود.
خطیب نماز جمعه گلپایگان، امام صادق (ع) را مرد میدان مبارزه با طاغوت برشمرد و نهضت علمی این امام را در این راستای توصیف کرد و ادامه داد: امام صادق (ع) رجوع به قوه قضائیه طاغوت و احکام آنها را درست نمی داند و مسلمانان را به فقهای عالم به دین اسلام ارجاع می دهد.
وی در پایان حضور در انتخابات را وظیفه ای در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا