خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۸/۵/۲۵

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۸/۵/۲۵

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۳۹۸/۵/۲۵به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه  گلپایگان

 

 

 

 

امام جمعه گلپایگان:

مبارزه با فساد اقتصادی لازمه یک کشور اسلامی است

 جامعه‌ای که داعیه دارعدالت اجتماعی و مدعی مشروعیت دینی است یکی از ضروریات اجتناب ناپذیر آن مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی است.

 حجت الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با تبریک فرارسیدن عیدغدیر خم، اظهار کرد: مهمترین پیام غدیر ابلاغ تعیین یک انسان کامل الهی توسط خدای متعال به امامت است.

وی افزود: هر انسانی نمی‌تواند حاکمیت دین را برعهده بگیرد و برای تحقق و پبشرفت امر نبوت شخصی که ظرفیت و شایستگی و توانمندی اداره یک جامعه را براساس معیارهای دینی و الهی دارد انتخاب می‌شود که این اتفاق در روز غدیرخم با تعیین امام علی (ع) افتاد.

امام جمعه گلپایگان گفت: عیدغدیر در بین تمام اعیاد اسلامی قله است و نباید به امر امامت و ولایت بی تفاوت باشیم و باید به صورت ظاهری و محتوایی اقدام شود، نگاه و فرهنگ ما باید نسبت به ولایت متفاوت باشد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری به گروه‌های جهادی، افزود: روحیه جهادی حد ندارد و از ایمان و ظرفیت درونی انسان نشأت می‌گیرد بنابراین کار جهادی باید تقویت و گسترش پیدا کند.

ایشان اظهار کرد: حرکت مقدس و قوی قوه قضائیه در مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی امیدوارکننده است که با شتاب و سرعت بیشتری در حال پیگیری است تاجایی که با محاکمه مفسدان اقتصادی در هر دستگاهی در حال اجرایی شدن است.

وی افزود: تحققق عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد اقتصادی لازمه یک کشور اسلامی است، جامعه‌ای که داعیه دار عدالت اجتماعی و مدعی مشروعیت دینی است و قرار که تداعی کننده حکومت علوی و حاکمیت امام علی(ع) باشد یکی از ضروریات اجتناب پذیر آن جامعه مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی است تا در گام دوم انقلاب به همان قوه قضاییه مدنظر مقام معظم رهبری برسیم.

امام جمعه گلپایگان تأکید کرد: حرکت قوه قضائیه یک حرکت انقلابی و اسلامی است که با همکاری مردم فساد و سرچشمه‌های فساد ریشه کن خواهد شد، بخشی از محرومیت‌ها ناشی از دست اندازی همین عناصر فاسد در کشور به بیت المال است و باید این رویه تا ریشه کنی کامل ادامه داشته باشد.

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا