خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتیامام جمعه  گلپایگان

 

 

 

حجت الاسلام کرامتی امام جمعه گلپایگان:

لزوم صیانت از منابع طبیعی و سرمایه های کشور / انتخاب رییس قوه قضائیه به عنوان یک نیروی کارآمد برای ایجاد تحول در شرایط کنونی حیات انقلاب اسلامی

‌‌‌

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی کرامتی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز که در مصلی گلپایگان برگزار گردید ضمن توصیه به تقوای الهی و با اشاره به حلول ماه رجب و ولادت امام محمد باقر و امام هادی علیه السلام اظهار داشت : در روایتی از امام محمد باقر آمده است که شیعیان دارای علایم و خصوصیاتی هستند که از جمله این ویژگی ها این است که اهل تقوا و اطاعت از دستورات خدای متعال و خداترس هستند.

وی تواضع و فروتنی و خشوع و خضوع را از جمله راههای شناخت افراد باتقوا و اهل اطاعت برشمرد و افزود : این افراد اهل تکبر نیستند ، امانت دار بوده و خدا را فراوان یاد می کنند ، ذکر لسانی و قلبی دارند، نماز می خوانند و روزه می گیرند ، اهل احسان و نیکوکاری و دست گیر فقرا و والدین هستند ، نسبت به فقیر و نیازمند بی تعهد نیستند و نسبت به آنها احساس دین می کنند.

خطیب جمعه گلپایگان با تاکید بر کمک به افراد ابرومندی که به دلیل بدهی گرفتار زندان ها شده اند ابراز داشت : بسیاری از کسانی که به خاطر نوساناتی که در بازار ارز ایجاد شده چک انها برگشت خورده و نتوانستند به تعهد خود عمل کنند ، آدم های با شرافت و کاسبی هستند که بخاطر مشکلات اقتصادی نتوانستند چک خود را پاس کنند ، نباید نسبت به این مسائل بی توجه بود .

وی با اشاره به حلول ماه رجب اذعان داشت : این ماه از ماه های حرام است ، حتی در دوران جاهلیت این ماه از احترام و جایگاه ویژه ای برخوردار است. ماهی که دارای آثار و برکات شگفت انگیز و مدخل ورود ما به ماه رمضان است یعنی دالانی است که با ماه رجب شروع و در پایان به ماه شعبان و بعد ماه رمضان می رسد دالانی که ما را به شب قدر و قله بهره مندی از رحمت واسعه الهی می رساند . ماهی که ما را به خدا نزدیک می کند ، ماه میانبر است و نقش کیمیا دارد و بسیار اثرگذار است.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد : همه بزرگان ، اهل دل و سلوک و معرفت و عرفان به ماه رجب و شعبان به عنوان یکی از بهترین و طلایی ترین فرصت ها برای تهذیب نفس نگاه می کردند و در این خصوص روایات فراوانی از وجود مقدس پیامبر اسلام و اهل بیت وجود دارد .

وی با اشاره به حدیث قدسی که می فرماید این ماه وسیله و ریسمانی برای نزدیکی بنده ام به خود قرار دادم و هرکسی به این ریسمان چنگ زند و از این فرصت بهره گیرد حتما به من متصل خواهد شد و به من خواهد رسید اظهار داشت : باید متوجه اهمیت این ماه بوده و بدانیم اگر کسی از ماه رجب استفاده نکند احتمال بهره مندی از ماه شعبان خیلی کم است و کسی که رجب و شعبان را از دست دهد استفاده اش از ماه رمضان به مراتب کمتر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با عنوان اینکه یکی از اعمال بسیار مهم این ماه اعتکاف است ابراز داشت : اعتکاف از سنت هایی است که بسیار روی آن تاکید شده است و پیامبر و اهل بیت و بزرگان دینی ما به عنوان یک سنت ملتزم و پای بند آن بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی با عنوان اینکه سنت اعتکاف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رواج پیدا کرده است تصریح کرد : قبل از انقلاب اسلامی مساجد معدودی در برخی شهرها که ریشه های دینی در آن عمیق بوده و حوزه علمیه ریشه دار بوده است به سنت اعتکاف عمل می کردند اما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی و اسلامی که بعد از انقلاب رو به توسعه و فزونی گذاشت اشتیاق وصف ناپذیری مخصوصا در قشر جوان ایجاد شد و مساجد پاسخگوی نیاز مشتاقان در اعتکاف نیست.

خطیب جمعه گلپایگان تاکید کرد : باید این سنت را حفظ کنیم و توسعه و حمایت نماییم و هر کس به هر نوعی که می تواند با حضور مالی و معنوی خود حضور پر خیر و برکتی داشته و در آن مشارکت نماید.امام جمعه گلپایگان با اشاره به گرفتن هزینه از معتکفین گفت : با وجود تورم وگرانی که صابون آن به تن همه خورده و همه درگیر آن هستیم می دانیم که برای اعتکاف امسال نسبت به سال گذشته هزینه ها چند برابر شده است و اگر بخواهیم این هزینه را از معتکفین بگیریم توان پرداخت آن را ندارند بنابراین یکی از جاهایی که خیرین می توانند ورود پیدا کنند همین جا است.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی با تاکید بر اینکه همه ما مخصوصا نهادهای ذیربط جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی، سازمان جنگل ها و مراتع باید نسبت به منابع طبیعی که جزء بیت المال و سرمایه های این کشور است و نقش حیاتی در سلامت روحی و روانی و پیشگیری از بسیاری حوادث دارد ، احساس مسئولیت داشته باشیم بیان داشت : همه باید از منابع طبیعی صیانت کرده و اجازه ندهیم کسی بخواهد به آن تعرض کند .

وی خاطرنشان کرد : اهمیت این موضوع را با توصیه های مقام معظم رهبری و مشارکت ایشان در روز درختکاری و توصیه ها و مطالب مهمی که در حفظ منابع طبیعی داشتند متوجه می شویم .

وی گفت : مقام معظم رهبری تمام قد و تمام عیار به بحث حفاظت از منابع طبیعی ورود پیدا کردند و برخورد با زمین خواران و جنگل خواران و کوه خواران که متاسفانه فراوان شده است را در دستور کار قرار دادند و مسئولین را ترغیب کردند با آنها برخورد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی با اشاره به انتصاب ریاست قوه قضائیه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اذعان داشت : حجت الاسلام والمسلمین رییسی کوره بار مهمی از تجربیات در حوزه های مختلف از جمله در قوه قضائیه داشتند و سال های طولانی از نیروهای شهید بهشتی بودند از همان دوران جوانی با ایشان کار را شروع کردند و در مسئولیت های متعدد و حساس مربوط به قوه قضائیه حضور داشتند.

خطیب جمعه گلپایگان تصریح کرد : تحلیل گران اینگونه عنوان می کنند که حجت الاسلام والمسلمین رییسی تنها نیرویی است که هم از دانش حوزوی و فقهی برخوردار است و به اجتهاد رسیده است، هم تجربه طولانی در بحث های اجرایی و قضایی دارند و هم دانش قضایی دارند و آشنا به علم حقوق هستند .

وی اضافه کرد : همه اینها جمع شده که مقام معظم رهبری ایشان را برای دوره جدیدی از حیات انقلاب اسلامی که با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورده انتخاب کنند.

وی با اشاره به گام دومی که مقام معظم رهبری فرمودند باید زمینه ساز حکومت جهانی و طلیعه ساز ظهور باشد اظهار داشت : باید یک نیروی قوی و کارآمد و متناسب با شرایط جدید به آن مجموعه (قوه قضائیه ) ورود پیدا کند و آن تحول لازم را ایجاد کند وباید با خواندن دستورات مقام معظم رهبری بتوان در این راستا مطالبه گری نمود .

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا