خانه / اخبار شهرستان / گزارش تصویری از آئین گرامی داشت روز ایثار و شهادت گلپایگان

گزارش تصویری از آئین گرامی داشت روز ایثار و شهادت گلپایگان

مام جمعه گلپایگان:
هدایتگری شهدا، نشان از حیات طیبه آنهاستحجت الاسلام کرامتی با بیان اینکه شهدا همچنان وظیفه هدایتگری و الهام بخشی مردم را برعهده دارند، آن را نشانه ای از حیاط طیبه شهدا توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» در آئین گرامی داشت روز ایثار و شهادت گلپایگان گفت: مردم گلپایگان پیکر پاک ۱۰ تن از شهدای خود که در عملیات رمضان در ۲۳ تیر سال ۱۳۶۱ برای دفاع از اسلام و عزت ایران به شهادت رسیدند را تشییع کردند لذا ۲۳ تیر، روز ایثار و شهادت شهرستان گلپایگان نام گرفته است.
امام جمعه گلپایگان با یادآوری حس مسئولیت و وظیفه شناسی شهدا، بیان کرد: وظیفه مردم و مسئولان و گروه های جهادی در حوزه فرهنگ، سیراب شدن از معارف به یادگار مانده شهدا و انتقال و ترویج آن برای نسل های بعدی است.
وی با یادآوری این پیام رهبری که گلزارهای شهدا میعادگاه عاشقان و دلدادگان است، تبیین کرد: شهدا به عهد خودشان وفا کردند و جاودانه شدند و این شهدای گرانقدر، همچنان مردم را به دور خویش جمع می کنند و وظیفه هدایت بخشی و روشنگری خود را ادامه می دهند و الهام بخش مردم هستند که همه اینها نشان از زنده بودن و حیات طیبه شهدا است.

حجت الاسلام کرامتی به برگزاری برنامه ای در عصرهای پنج شنبه ساعت ۱۹ در گلزار شهدا با عنوان قرار عاشقی اشاره کرد و افزود: این برنامه به همت جوانان در قرارگاه فرهنگی، ناحیه مقاومت بسیج، بنیاد شهید و امور ایثارگران و خادمان شهدا برگزار می شود و امید است که برای شهرستان سرمنشا برکات باشد.
در ادامه «محمد اسماعیل علیشایی» به روایتگری ایام دفاع مقدس پرداخت و با اشاره به دو وصیت شهدا مبنی بر تکیه بر ولایت فقیه وحفظ حجاب، یادآوری کرد: اتاق فکری غرب برای از بین بردن جامعه اسلامی به منجلاب کشیدن زن را در برنامه دارند.
در پایان برنامه، خانواده های شهدای روز ایثار و شهادت شهرستان گلپایگان تقدیر شدند.

به گزارش شبستان، مرتضی عابدی، مصطفی اکرمی، محمد حسین سخائی، محسن عبیری، ولی الله ذاکری، محمد گورابی، ناصر شایسته، محمد باقر خوبان، احمد خادم الحسینی، احمد مساح، شهدای شهرستان گلپایگان هستند که در عملیات رمضان و در ۲۳ تیرماه سال ۱۳۶۱ به شهادت رسیدند.

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا