خانه / معرفی کتاب / نقش رهبری در مدیریت بحران ها – جلد اول

نقش رهبری در مدیریت بحران ها – جلد اول

معرفی کتاب

این کتاب شامل چهار فصل «بحران های امنیتی»، «بحران های سیاسی»، «بحران های فرهنگی» و «نابسامانی های اقتصادی» است که طی سه دهه از سوی دشمنان داخلی و خارجی متوجه انقلاب اسلامی ایران بوده است.
در فصل اول این کتاب، به مهم ترین اتفاقات و رویدادهای داخلی و خارجی که از بعد امنیتی حائز اهمیت بوده و نظام جمهوری اسلامی را به طور جدید تهدید کرده، پرداخته شده است.
اتفاقاتی نظیر ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، جنگ اول خلیج فارس، جنگ افغانستان، جنگ دوم خلیج فارس و بحران انرژی هسته ای از مباحث این فصل است.
در فصل دوم، کتاب با نگاهی مفصل به ماجرای میکونوس و بحران در روابط خارجی و نقش رهبر انقلاب در حل این بحران، مهمترین چالش ها و تنش های سیاسی داخلی که نظام جمهوری اسلامی در طول ۱۷ سال گذشته به ویژه در دوران حاکمیت اصلاح طلبان با آن مواجه بوده است را مورد تحلیل و واکاوی قرار می دهد.
این کتاب با ارائه تصویری جامع و مبتنی بر اطلاعات دقیق و تحلیلی عمیق از نقش رهبری در نظام اسلامی به خوانندگان کمک می کند تا دریابند چرا در طول سه دهه پس از انقلاب، چهره ها و گروه های سیاسی سکولار با مغالطه های نظری و سفسطه های ژورنالیستی بسیار کوشیده اند تا به غلط از «ولایت فقیه» چهره ای دیکتاتور بسازند و هم روشنفکران لائیک و هم سنت گرایان سکولار نظام مبتنی بر آن را «سلطنت اسلامی» که مانند مارکسیسم به بازتولید یک نظم ایدئولوژیک فاشیستی می انجامد معرفی کرده اند.
بررسی نقش تاریخ ساز «ولی فقیه» به عنوان یک رهبری بی بدیل الهی، اعتقادی و سیاسی در مهار چالش ها و بحران هایی که هر کدام می توانست ریشه های انقلاب اسلامی را از جا برکند، محور اصلی کتاب است.

 

لینک خرید کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا