خانه / اخبار دفتر / دیدار ریئس زندان گلپایگان و تعداد از پرسنل این اداره با امام جمعه شهرستان گلپایگان

دیدار ریئس زندان گلپایگان و تعداد از پرسنل این اداره با امام جمعه شهرستان گلپایگان

 

رئیس زندان گلپایگان به همراه پرسنل زندان با حجه الاسلام والمسلمین کرامتی دیدار کردند.
در این دیدار که با هدف توسعه و تقویت فعالیت های فرهنگی و قرآنی در سطح زندان وتبریک به مناسبت منصوب شدن امام جمعه شهرستان گلپایگان برگزار شده بود، ابتدا حبیبی به شرحی از اقدامات زندانبانی و شرایط سخت کاری سنگربانان اصلاح و تربیت پرداخت و بیان داشت: در زندان به فعالیت های فرهنگی و تربیتی واشتغال توجه ویژه ای شده است .
حبیبی در ادامه اظهار کرد: رویکرد فعالیت های زندانبانی اسلامی، قرآنی و نماز محور است و ضمن تعامل با دستگاه های اجرایی شهرستانی و نهادهای فرهنگی از ظرفیت و توان آنها در راستای بهبود فرایند کار استفاده می شود. وی به اقدامات شاخص در سطح زندان اشاره کرد و تبیین مبانی اخلاق اداری را برای گروه های هدف از جمله برنامه های مهمی برشمرد که تا کنون به نحو مطلوبی پیگیری شده و نتایج مثبت آن مشهود است.
حبیبی هدف کارکنان سنگر اصلاح و تربیت را بازپروری زندانیان، بازگشت سالم به جامعه ، حمایت از خانواده های زندانیان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست.
حبیبی در پایان رعایت حقوق شهروندی در زندان ها را یکی از اصول مهم زندانبانی اسلامی برشمرد .
حجه الاسلام والمسلمین کرامتی در ادامه از ارائه تلاش مسئولین زندان در جهت بازپروری زندانیان تقدیر کردند و بیان داشتند: افرادی که به زندان می آیند متحمل فشارهای روانی زیادی می شوند و دوری از اجتماع و خانواده به دغدغه های آنها می افزاید و نقش زندانبانان در کاهش بار روانی و بازسازگاری اجتماعی آنها حائز اهمیت است و می توان فرد بزهکار را با اعمال روش های تربیتی، سالم و شرافتمندانه با جامعه بازگرداند.
امام جمعه گلپایگان در ادامه بیان کرد؛ آموزش مهارت های اساسی زندگی را در کانون خانواده ها به منظور پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی مهم و تاثیر گذار خواند و به نوع برخورد با زندانیان و رعایت کرامت انسانی و حفظ شخصیت آنها تأکید داشت. ایشان با بیان احادیث و روایاتی از ائمه اطهار علیهم السلام در خصوص اهمیت اصلاح و هدایت افراد به راه درست، خاطر نشان کردند: این هنر زندانبانی است که زمینه انقلاب روحی و بازگشت به فطرت پاک را برای مددجویان فراهم کنند و در این مسیر ما نیز برای تحقق اهداف سازمانی و همکاری بیش از پیش اعلام آمادگی می کنیم. .

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا