خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 

 

امام جمعه گلپایگان:

مسئولان مراقب تعاملات نرم و مخملی آمریکا باشند

حجت‌الاسلام کرامتی با برشمردن رفع تحریم‌هایی مانند ورود ایرانی‌ها به آمریکا گفت: مسئولان مراقب فریب این نوع تعاملات نرم و مخملی که ذات خشن آمریکا را نهفته می‌کند، باشند و دچار خطای محاسباتی در حوزه تعاملاتی با آمریکا نشوند.

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان ضمن توصیه نمازگران به رعایت تقوا و غفلت نکردن از آن، گفت: دهه فجر، دهه فجر عید حاکمیت الله بر سرنوشت مردم است و ملت های بیدار نیز با الهام گرفتن از تعالیم اسلامی و انقلاب، به چنین نعمتی دست یابند.

امام جمعه گلپایگان به مقاله انتشار یافته توسط کارشناسان امنیت آمریکا که راهبرد دولت جدید آن را تعیین می کند، اشاره کرد و افزود: مانع شدن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای، مهار تاثیرگذاری ایران بر منطقه که به منافع آمریکا صدمه زده است و کاهش تنش های منطقه ای برای خارج کردن خاورمیانه از بی ثباتی، از جمله هدف های کلیدی این راهبرد سیاسی امنیتی آمریکا است.

وی با یادآوری اینکه روسای جمهور آمریکا دارای هدف های مشترک و تفاوت در تاکتیک ها هستند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی دستیابی و نگهداری به سلاح اتمی را حرام اعلام کرده است و حضور نیابتی ایران در عرصه بین الملل و منطقه، سبب آسیب دیدن منافع آمریکا و حتی مانع از حضور آنها  شده است.

حجت الاسلام کرامتی با برشمردن رفع تحریم هایی مانند  ورود ایرانی ها به آمریکا یا دریافت بسته های کمک کرونایی صندوق بین المللی پول، بیان کرد: مسئولان مراقب فریب این نوع تعاملات نرم و مخملی که ذات خشن آمریکا را نهفته می کند، باشند و دچار خطای محاسباتی در حوزه تعاملاتی با آمریکا نشوند.

امام جمعه گلپایگان نام گذاری روز ولادت حضرت زهرا (س) به روز زن را به دلیل ارزش گذاری جامعه اسلامی به ارزش ها و هویت واقعی زن در نگاه اسلام عنوان کرد و ادامه داد: زن و مرد برای کسب و ارتقا ارزش ها و کمال انسانی تفاوتی ندارند و تاریخ اسلام نمونه هایی چون حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را ارائه می دهد.

وی با یادآوری آنکه بر زن در غرب ظلم فاحش و مضاعفی وارد شده است، تبیین کرد: نهضت ها و انقلاب های فمینیستی که به اسم آزادی زن در کشورهای غربی شکل گرفت، جز انحطاط و سیاست تخریب هویت زن به خصوص در نگاه اسلام را هدف قرار نداده است و توجه به الگوی دین  اسلام می تواند هویت زن مسلمان را حفظ کند.

 

     

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا