خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۳

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۳

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ  ۱۴۰۱/۱۰/۲۳امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی   امام جمعه شهرستان گلپایگان

#گلپایگان

 

 

 

 

 

 

 

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان به نوسانات بازار ارز و طلا و گرانی هایی که به دلار مربوط نیست، اشاره کرد و گفت: وظیفه اقتصادی دولت سنگین است و باید گرانی های بی منطق و حبابی را جلوگیری کند و گرانی های منطقی را توضیح دهد و کنترل کند‌.
امام جمعه گلپایگان با یاد آوری اینکه وعده دولت در انتخابات مدیریت اقتصادی با بهره گیری از ظرفیت داخلی، اقتصاد مقاومتی، اقدامات جهادی و کار مضاعف بود، بیان کرد: این دولت تلاش کرد و به اذعان بانک جهانی رشد ۳.۵ درصدی را تجربه کرد ولی مساله گرانی و مشکلات معیشتی مردم را آزار می دهد که سبب ساز سواستفاده دلالان در زمین بازی دشمن برای ضربه زدن بازار و اقتصاد با هدف ایجاد نارضایتی مردم می شود.
وی انتظار مردم را پیگیری مسائل اقتصادی و مدیریت خوب و کاهش خسارت ناشی از آن بیان کرد و افزود: بعضی از کارشناسان فقط اقتصاد را سیاه می بینند که افراط است و بعضی دیگر به دفاع کامل از دولت بدون دیدن ضعف ها می پردازندکه تفریط است و افراط و تفریط که گاه ناشی از حب سیاسی و جناحی است، در اسلام مذموم شمرده شده است.
حجت الاسلام کرامتی با انتقاد از دولت مبنی بر اینکه دربرخی جا به جایی ها کند انجام می دهد ، یاد آوری کرد: دولت، وعده ایجاد ساخت یک میلیون مسکن را دارد ولی نباید کشور منتظر وزیر بیمار شده می ماند، مصلحت مردم به تغییر وزیر ی که توان مدیریت نداشته است.
امام جمعه از ارتقای برخی مدیرانی ناکارآمد دولت های گذشته انتقاد کرد و ادامه داد: مجموعه ای که باید سیاست های درست دولت را عملی کند باید پای کار باشد و به آن سیاست ها اعتقاد داشته باشد و دولت نیازمند تصمیم های شجاعانه در عزل و نصب ها و در همه سطوح مدیریتی است.
وی با بیان اینکه بانک ها نشان دادند که تحت فرمان دولت ها نیستند و آمار واقعی ارائه نمی دهند و رفتار درستی با مردم صورت نمی گیرد، تبیین کرد: مجموعه این اقدامات، سبب فشل شدن دولت می شود، اداره ای که مسئولیت نظارت و مدیریت دارد، به درستی عمل نکند، مشکلات ایجاد می شود اما تحریم و اثر پذیری آن بر اقتصاد را نباید انکار کرد و دولت باید اقتصاد را سامان دهد.
حجت الاسلام کرامتی به توهین های مکرر نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مذاهب به خصوص اسلام و ایران هراسی و اهانت به مرجعیت و رهبری نظام اشاره کرد و گفت: فرانسه، کشوری که حامی تروریسم است و حاضر به آزادی بیان در مواردی مثل هلوکاست نیست، از حرکت این نشریه دفاع کرده است اما مردم ایران این اهانت ها را بر نمی تابد و در وقت خود، انتقام این اهانت ها را می گیرد./

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا