خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۰۹

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۰۹

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ  ۱۴۰۱/۱۰/۰۹امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی   امام جمعه شهرستان گلپایگان

#گلپایگان

 

 

 

 

 

 

امام‌جمعه گلپایگان:

یاد شهید سلیمانی منبع فوران اندیشه‌های ناب انقلابی است

 حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه گلپایگان با بیان اینکه تقوا دارای دو بعد فردی و اجتماعی است و بعد اجتماعی تقوا با هدف تحقق حیات طیبه اجتماعی است، اظهار داشت: حیات طیبه به معنای نهادینه شدن ارزش‌های دینی به نحو برجسته است؛ برنامه‌های مذهبی و دینی باید پیگیری شود که اجرای این امر مهم جامعه را در رسیدن به حیات طیبه کمک می‌کند.

وی افزود: امسال مراسم فاطمیه در شهرستان گلپایگان به لحاظ کیفی و کمی، و در سایه تعامل فرهنگی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار، و تجربه خوبی در زمینه همگرایی مجموعه به دست آوردیم که باید تقویت شود.

امام‌جمعه گلپایگان با اشاره به گرامیداشت مراسم ۹ دی ماه گفت: این روز از رویدادهای برجسته تاریخ انقلاب محسوب می‌شود، ۹ دی ۱۳۸۸ یک عمل و رفتار واکنشی در مقابل یک رفتار ضد دینی و دمکراتیک و ضد مردمی بود و لازم است به ریشه‌های آن پرداخته شود.

کرامتی ادامه داد: ۹ دی‌ماه جمعیت میلیونی در سراسر کشور به میدان آمدند و چشم فتنه را از حلقه بیرون آوردند و غبار فتنه شسته شد.

وی گفت: جوان نسل امروز از اتفاق نه دی ماه ۱۳۸۸ درکی ندارد، لذا باید حوادث آن سال و حماسه ۹ دی برای آنها تبیین و بازگو شود.

کرامتی ادامه داد: گرامیداشت ۹ دی‌ماه برای تکرار نشدن فتنه دشمنان است، تاریخ درس‌ها و عبرت‌هایی دارد که باید با بررسی آن از عبرت‌های آن درس آموخت.

امام‌جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه در آن سال مقام معظم رهبری اعلام کردند در مقابل ظهور رفتارهای رادیکالی دشمنان و بی‌قانونی‌ها که توهین به ارزش‌ها است ایستادگی می‌کنیم، گفت: ما هنوز از آثار و تبعات منفی فتنه سال ۸۸ هنوز رنج می‌بریم و بخشی مهمی از تحریم‌ها به این فتنه برمی‌گردد.

وی با اشاره به ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: دشمن امروز در صدد تحریف حاج قاسم سلیمانی است و این به دلیل آن است که از آثار و برکات شناخت این شخصیت بزرگ در هراس است.

کرامتی با اشاره به اینکه دشمن از اسم حاج قاسم سلیمانی هراس دارد و اجازه نمی‌دهد در فضای مجازی نام وی گفته شود، گفت: جوانان با این شهید والامقام تجدید عهد می‌کنند، دشمنان کور خوانده‌اند که بتوانند نام حاج قاسم سلیمانی را محو کنند، این شهید منشأ برکات بود و امروز منبع جوشش و فوران اندیشه‌های ناب اسلامی و انقلابی است.

 

 

 

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا