خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۱

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۱

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۱امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

#گلپایگان

 

 

 

امام جمعه گلپایگان:

مردم ، خواهان برخورد قاطع با سران فتنه هستند

حجت الاسلام کرامتی با یادآوری حوادث و آسیب های فتنه در سال ۸۸، انتشار بیانیه یکی از سران فتنه را ناشی از عدم پشیمانی آنها بیان کرد و گفت: انتظار جامعه و مردم، برخورد قاطع نظام با سران فتنه است.

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان پاسداشت شعائر دینی مثل برگزاری عزاداری های دهه اول محرم را از مصادیق تقوا برشمرد و بیان کرد: مراسم دهه اول در شهرستان گلپایگان  و در سطح  کشور به صورت منظم، منسجم و باشکوه برگزار شد ولی با عزاداری مطلوب که در آن، ایمان افزایش یابد، تقوا و حب خدا تقویت شود و هوای نفس در آن نباشد، فاصله داریم.
امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه هیات مذهبی باید از شکل احساسی صرف و مقطعی فاصله بگیرد، گفت: هیات باید تبدیل به مرکز و کانون فرهنگی مورد رضایت  ائمه اطهار و سبب معرفت افزایی باشد و هیات باید تبدیل به محل رشد و شکوفایی علم و معرفت و محل تزریق عالی ترین پیام های الهی شود.
وی کار فرهنگی را امری تدریجی توصیف کرد و افزود: هیات باید برنامه ریزی برای طول سال داشته باشد تا نتیجه کار فرهنگی پس از سال ها مشاهده شود و
شکل گیری حلقه مدیریتی از انسان های متفکر، تحولگرا در کنار پیرغلامان در هیات می تواند کار فرهنگی و هیاتی متفاوتی انجام دهد.
حجت الاسلام کرامتی با اشاره به انتشار بیانیه یا مقدمه یک کتاب که دارای مطالب سخیف است و به یکی از سران فتنه ۸۸ منسوب شده است، یادآوری کرد: فتنه گران در سال ۸۸، مساجد را آتش زدند، چادر از سر زنان کشیدند و روز عاشورا بی حرمتی های بسیار کردند و خسارت های سنگین به کشور وارد کردند که هنوز کشور در حال پرداخت هزینه های آن است.
امام جمعه گلپایگان با یاد آوری اینکه سران فتنه در سایه رافت اسلامی قرار داشتند و به تازگی برای آن ها گشایش نیز شده است و این در حالی که محاکمه حق آنها بود، تبیین کرد: این شخص در متن بیانیه خود علیه سرداری که ۱۰۰ هزار نفر را علیه داعش بسیج کرد و سایه آن را از نظام و مردم برطرف کرد، توهین کرده است.
وی انتشار این بیانیه را نشان از در کمین نشستن دشمن و استفاده از مهره های بازی خورده بر علیه حاکمیت  و ارزش های دینی و اسلامی برشمرد و تصریح کرد: انتظار جامعه و مردم این است که با سران فتنه که پشیمان نیستند و در مسیر ضلالت با سرعت بیشتر گام برداشتند، برخورد قاطع شود ودرس عبرتی برای همه کسانی که در مسیر خیانت به نظام و اسلام قدم برمی دارند، باشد
حجت الاسلام به احساسات جریحه دار شده مردم در برابر اهانت ها به شهید همدانی اشاره کرد و گفت: مردم در شهرها به برافراشتن تصاویر این شهید مدافع حرم چنان اقدام کردند که گویی سردار همدانی تازه به شهادت رسیده است و حیات و هیجانی تازه به جامعه تزریق شده است.

 

 

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا