خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۴

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۴

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۴امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

#گلپایگان

 

 

 

 

امام جمعه گلپایگان :

پیام غدیر منطبق با فطرت الهی است

حجت الاسلام کرامتی با بیان اینکه انسان در سایه یک انسان کامل و در پرتو تعالیم اسلامی تکامل می یابد، گفت: پیام غدیر با فطرت الهی انسان در آمیخته است.

  حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان به روز شهادت و ایثار شهرستان گلپایگان اشاره کرد و گفت: هفته اخیر در تقویم دفاع مقدس شهرستان بیش از نام ۳۰ شهید  به ثبت رسیده است و روز ۲۳ تیرماه نیز به دلیل تشییع ۱۵ شهید و اسارت ۱۰ نفر از گلپایگان که بیشتر در عملیات رمضان رخ داد، روز ایثار و شهادت نامیده شده است.
امام جمعه گلپایگان با اشاره به برگزاری مراسم براب پاسداشت روز ایثار و شهادت شهرستان در گلزار شهدا، بیان کرد: این روز باید  توسط همه نهاد ها، مسئولان و مردم متمایز برگزار  شود و در آن مسائل مربوط به ایثار و شهادت بیشتر تبیین شود و از نام گذاری صرف در تقویم شهرستان گلپایگان فراتر رود.
وی تشکیل سازمان وکالت برای ایجاد انسجام میان شیعیان و قرار دادن نمایندگان برای رفع مشکلات آنها را یکی از کارهای امام هادی (ع) برشمرد و تبیین کرد: امام هادی (ع) زیارت نامه های غدیریه و جامعه کبیره را با پیروی از امام سجاد (ع) به دلیل خفقان حاکم انشا کرد که وجه حکومتی و سیاسی آن متمایز است و محور اصلی آن نظام سازی بر محور دین و ولایت است.
حجت الاسلام کرامتی با اشاره به روایت پیامبر اکرم (ص) مبنی بر افضل بودن روز عید غدیر، نسبت به اعیاد اسلامی دیگر ، تاکید کرد: بشر در سایه یک انسان کامل که ولی خدا است تکامل می یابد و و در پرتو تعالیم اسلامی راه سعادت را طی می کند و از این رو  پیام غدیر منطبق با فطرت الهی انسان است.
امام جمعه گلپایگان با تاکید بر اینکه جشن های عید غدیر دارای محتوا باشد،بیان کرد: نسل جوان  را به معارف غدیر آشنا کنید و خطبه غدیر را به نسل های،بعد منتقل کنید ولی مراقب آلوده شدن جشن ها به معاصی و انحراف آن باشید.
وی  با برشمردن وظایف  شورای نگهبان، این نهاد را به دلیل نگهبانی از قانون اساسی  و شرع مقدس خواند.

 

 

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا