خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۰

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۰

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۰امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

#گلپایگان

 

 

 

امام جمعه گلپایگان:

عوامل فرهنگی، مانعی بر ازدواج جوانان است

حجت الاسلام کرامتی باتبین ارزش و اهمیت بنیان خانواده در اسلام که برخلاف سبک زندگی غربی است ، گفت: سوغات سبک زندگی در قالب رسانه ها و با ابزارهای فرهنگی به دنیا است و مهم ترین دلیل دیر ازدواج کردن جوانان، موانع فرهنگی است.

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان ضمن تبریک سال روز ازدواج حضرت فاطمه (س) با امام علی(ع) گفت: بنیان خانواده نزد اسلام جایگاه ویژه ای دارد زیرا خانواده نقش موثری در سالم سازی یا تخریب جامعه ایفا می کند.
امام جمعه گلپایگان به توصیه های اسلام پس از شکل گیری خانواده با هدف پایداری آنها اشاره کرد و افزود: نظام اجتماعی در غرب به دلیل از هم پاشیده شدن  بنیان خانواده، از بین رفته است که نتیجه سبک زندگی غربی برگرفته از زندگی بدون اعتقادات به خدا و پیامبران است.
وی با بیان اینکه گفتمان حاکم در غرب، شهوت، ارزش های غیر انسانی و تبرج جاهلیت است که آن را برای دنیا سوغات می برند، تبیین کرد: تغییر سبک زندگی و دگرگونی ارزش های دینی کشورهای دیگر با ابزار رسانه و ماهواره ها و بهره گیری از وسایل فرهنگی انجام می شود.
حجت الاسلام کرامتی افزایش طلاق، و ایجاد مسائلی چون ازدواج سفید و ازدواج نکردن در جامعه اسلامی در حال رواج است را بخشی از هجوم فرهنگی غرب توصیف کرد و ادامه داد: ازدواج  به عنوان‌ مهم ترین عامل برای جامعه سالم تزریق شود و از مهم ترین موانع آن، فرهنگی است و باید این رویکرد فرهنگ با فرهنگ سازی تغییر کند.
امام جمعه گلپایگان مساله گرانی، نبود مسکن، نبود اشتغال را عاملی برای دیر ازدواج کردن جوانان دانست و تاکید کرد: ازدواج آسان راه حل بر مشکلات  اقتصادی پیش آمده است و این تغییر رویکرد ها به وسیله رسانه ها و خانواده ها صورت می گیرد.

 

 

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا