خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۷/۲۳

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۴۰۰/۷/۲۳

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۴۰۰/۷/۲۳ به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 

 

وحدت شیعه و سنی موجب شکل‌گیری امت واحده اسلامی می‌شود

امام‌جمعه گلپایگان گفت: دشمنان سعی داشتند بین شیعه و سنی تفرقه و اختلاف ایجاد کنند اما قرآن توصیه کرده است که دست از تفرقه افکنی بردارید و به وحدت و برادری برای شکل گیری امت واحده اسلامی روی آورید.

 حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع)، اظهار کرد: انفجار بمب در نماز جمعه یکی از شهرهای افغانستان که منجر به کشته شدن جمعی از مسلمانان شده است را محکوم می‌کنیم و انتظار داریم توسط جامعه بین‌المللی نیز این حمله تروریستی محکوم شود.

امام‌ جمعه گلپایگان گفت: نماز جمعه محل اتصال و پیوند اهل سنت و شیعه است و این حمله تروریستی توسط گروهک داعش انجام شده است، آمریکایی‌ها در برخی کشورها مانند افغانستان و یمن نگذاشتند ریشه داعش خشکانده شود چون می‌خواهند امنیت کشورهای اسلامی به خطر بیفتد.

وی تصریح کرد: این حمله تروریستی توسط داعش دست پرورده آمریکا با هدف ایجاد جنایت و اسلام هراسی در بین جوامع غیر شیعی و سنی صورت گرفته است که هوشیاری ملت افغانستان در این زمینه مهم است.

ایشان در رابطه با انتخابات عراق گفت: تلاش‌هایی برای مداخله در انتخابات عراق برای پیروز نشدن اسلام گرایان و مخالفان آمریکا صورت گرفت اما بی‌نتیجه ماند چون ۴۰ درصد مشارکت در وضعیت کنونی عراق قابل ارزیابی است، پیش بینی شده است که دولت آینده عراق رابطه خوبی با آمریکا نخواهد داشت و این نتیجه جبهه مقاومت است.

امام‌جمعه گلپایگان با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، گفت: مهم‌ترین وجه مشترک شیعه و سنی محور قرار دادن پیامبر گرامی اسلام و کتاب قرآن و خدا است، دشمنان سعی داشتند بین شیعه و سنی تفرقه و اختلاف ایجاد کنند اما قرآن توصیه کرده است که دست از تفرقه افکنی بردارید و به وحدت و برادری برای شکل گیری امت واحده اسلامی روی آورید.

 

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا