خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 

 

 

حجت السلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با یاد آوری اینکه مردم و جوانان همواره مراسم اعتکاف حضور پیدا می کردند، گفت: شیوع بیماری کرونا سبب لغو این مراسم در سال گذشته شد و سازمان تبلیغات اسلامی از برگزار نشدن این مراسم در سال جاری با توجه به رفع نشدن بیماری کرونا داده است و مردم می توانند به اعمال جایگزین برای بهره بردن از لحظات ماه رجب روی بیاورند.
امام جمعه گلپایگان با گرامی داشت سالگرد شهادت آیت الله شیخ فضل الله محلاتی بیان کرد: روحانیت در طول تاریخ و در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره حاضر بودند و زندگی آنها با مردم درتنیده شده است و مشکلات مردم را می شناسند و این مکتبی که از ائمه اطهار آموختند.
وی با تاکید بر اینکه روحانیت در طول تاریخ و در زمان کنونی، محور، رهبر و تعیین کننده در عرصه مبارزات ضد استکباری و ضد استعماری قرار دارند، افزود: روحانیت در طول هشت سال دفاع مقدس نقش هایی چون رهبری جنگ و دفاع مقدس، ترغیب و تشویق مردم برای حضور در جبهه، تقویت ایمان، تزریق روحیه جهادی، مبلغ و رزمنده بر عهده داشتند و در مقایسه با صنف های مختلف بیشترین حضور و شهید را تقدیم این آب و خاک کرده است.
حجت الاسلام کرامتی به کودتای انگلیسی در سوم اسفند سال ۱۲۹۹ اشاره کرد و ادامه داد: این کودتا، همه دستاوردهای انقلاب مشروطه را از بین برد و مبارزه با مذاهب دینی و ترویج فرهنگ غربی، ارمغان دوران رضاخانی و فرزندش برای ایران اسلامی بود.
امام جمعه گلپایگان به تبیین سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با مردم تبریز پرداخت و تاکید کرد: دقت ناکافی در انتخابات می تواند همه دستاوردهای جمهوری اسلامی و انقلاب را نابود کند و همه تلاش های مردم و شهدا نادیده گرفته شود و از این رو مردم به مطالعات تاریخ و به خصوص عرصه سیاسی آن بپردازند.
وی به ضرب الاجل کاهش تعهدات برجامی و تکاپوی کشورهای غربی و وعده های کاغذی آنها در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: هیچ راهی جز اجرای عملی تعهدات اروپا برای بازگرداندن ایران به تعهدات برجامی است و این یک صدای واحد از مسئولان کشور است که عمل به ضرب الاجل، چیزی جز عمل به تکلیف نیست.

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا