خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۹/۵/۳

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۹/۵/۳

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۳۹۹/۵/۳به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان

 


 

 

شهادت سردار سلیمانی پیگیری قضایی شود

امام جمعه گلپایگان گفت: به گفته مقام معظم رهبری اتفاق تلخ به شهادت رسیدن سردار سلیمانی که مهمان عراقی‌ها بود در این کشور افتاد که باید پیگیری قضایی کنند تا منجر به بیرون راندن آمریکایی‌ها از خاک عراق شود.

 حجت الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور بعد از انقلاب است و اکنون بیش از هزار پایگاه نماز جمعه در کشور داریم، امام یکی از برکات انقلاب را تشکیل نماز جمعه می‌دانست چون پایگاه نماز جمعه آثار و برکات فراوان برای اسلام و کشور به دنبال دارد.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری نماز جمعه را نهادی مبارک و پرخیر و برکت می‌داند، گفت: نماز جمعه یک مراسم عادی نیست برکات مادی و معنوی دارد، کسی که نسبت به نماز جمعه بی‌تفاوت است عواقب هشداردهنده برای وی گفته شده است.

وی افزود: از برکات معنوی نماز جمعه نجات انسان از دشواری‌های سخت روز قیامت است، برخی در جهت صدمه زدن و تخریب نهاد نماز جمعه اقداماتی زشتی انجام می‌دهند.

ایشان با اشاره به اینکه دیدار حضوری نخست وزیر عراق با مقام معظم رهبری حائز تحلیل و اهمیت است، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا دیدارهای مقام معظم رهبری تعطیل یا به صورت ویدئوکنفرانس بود، دیدار با نخست وزیر عراق به دلیل اشتراک و غرابت سیاسی، فرهنگی و دینی و پیوند و پیوست دیرینه که ملت ما با ملت عراق دارد ایجاب می‌کند که این پیوند هر روز مستحکم‌تر و قوی‌تر شود تا ملت مسلمان ایران و عراق از برکات این دیدارها بهره‌مند شوند.

امام جمعه گلپایگان ادامه داد: نزدیکی ایران و عراق مخالفانی دارد که به فرموده مقام معظم رهبری در رأس مخالفان آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است که تلاش کردند بین مردم و مسؤولان این دو ملت فاصله ایجاد کنند بنابراین از این توطئه‌ها هوشیار باشیم.

وی همچنین گفت: عقل، دین و تجربه اقتضا می‌کند که رابطه بین دولت عراق و ایران در تمام زمینه‌ها بیشتر شود، به گفته مقام معظم رهبری اتفاق تلخ به شهادت رسیدن سردار سلیمانی که مهمان عراقی‌ها بود در این کشور افتاد که باید پیگیری قضایی کنند تا منجر به بیرون راندن آمریکایی‌ها از خاک عراق شود.

 

 

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا