خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۸/۸/۲۴

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۸/۸/۲۴

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۳۹۸/۸/۲۴به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه  گلپایگان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درآمد حاصل از سهمیه‌بندی بنزین برای مردم شفاف‌سازی شود

امام جمعه گلپایگان گفت: اگر افزایش قیمت بنزین مورد مصالح کشور باشد استقبال می‌کنیم تا جلوگیری از مصرف بی‌رویه شود در عین حال باید برنامه‌ریزی مدونی شود تا قیمت اجناس افزایش پیدا نکند و از طرفی درآمد حاصل از بنزین برای مردم شفاف‌سازی شود.

 حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با بیان اینکه تحقق حکومت الهی حرکت انقلابی می‌طلبد، اظهار کرد: اهمیت نماز جمعه به عنوان یک تجمع مورد تأکید اسلام است تا مسلمانان در این روز گرد هم آیند و از بیانات امام‌جمعه برای ارتقای علم و معرفت نسبت به دین اسلام آگاهی بیشتری پیدا کنند.

امام‌جمعه گلپایگان با بیان اینکه نماز جمعه یک نهاد اسلامی و سیاسی است اما به جایگاه واقعی نرسیده است، افزود: قبل از انقلاب نماز جمعه در کشور برگزار نمی‌شد اما امروز به برکت انقلاب در هزار نقطه از کشور نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی گفت: تریبون نماز جمعه یک رسانه حکومتی است و باید به جایگاه واقعی برسد که در این امر مهم مسؤولان و دولت باید اهتمام بیشتری در جهت تقویت نماز جمعه بورزند.

کرامتی با بیان اینکه اگر از دولت و سران قوه‌ای انتقادی در تریبون نماز جمعه می‌شود نباید نماز جمعه را ترک کنند چراکه نماز جمعه یک نهاد دینی است و نباید این نهاد دینی ترک شود، گفت: افزود: فردی که سه جمعه پی در پی عمدأ نماز جمعه را از روی سستی ترک کند خداوند به قلب وی مهر می‌زند.

امام‌جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های صلاحیت مسؤولان در پست و مقام حضور در نماز جمعه است، تصریح کرد: نخستین اقامه نماز جمعه توسط پیامبر (ص) در ۱۶ ربیع‌الاول پایه‌گذاری شد، در طی سال‌های انقلاب تلاش‌های زیادی از سوی منافقین از جمله بمب‌گذاری و ترور امامان جماعت برای تعطیلی نماز جمعه انجام شد.

وی با اشاره به سالروز رحلت علامه طباطبایی، گفت: حرکت قوه قضاییه در مقابله با فساد اقتصادی هم‌تراز با گام دوم انقلاب است، گفت: مبارزه با فساد اقتصادی به عنوان یک حرکت در جهت تمدن نوین اسلامی است.

ایشان افزود: از حرکت قوه قضاییه در محاکمه عناصر فاسد و مفسدی که با به چالش کشیدن اقتصاد کشور دولت را دچار مشکل کردند قدردانی می‌کنیم.

امام‌جمعه گلپایگان افزود: مفسدان اقتصادی دستگاه‌های خدمات‌رسانی را دچار مشکل کردند و نظام را به چالش کشیدند تا مردم به نظام بدبین شوند.

وی گفت: مطالبه مقام معظم رهبری از دستگاه‌ها همکاری با یکدیگر در مبارزه با مفسدان اقتصادی است تا این حرکت عظیم با قدرت ادامه داشته باشد و اجازه ندهیم فساد در گوشه و کنار کشور جوانه‌زده شود، باید ریشه فساد در کشور خشک شود.

کرامتی گفت: نباید مسؤولان گرفتار حاشیه‌سازی برخی شوند که منابع خود را در خطر می‌دانند و این حرکت را فریب افکار عمومی می‌دانند، دولت و مسؤولان نباید اجازه دهند با سنگ‌اندازی حرکت قوه قضاییه بازایستد.

امام‌جمعه گلپایگان تصریح کرد: اگر افزایش قیمت بنزین مورد مصالح کشور باشد استقبال می‌کنیم تا جلوگیری از مصرف بی‌رویه شود در عین حال باید برنامه‌ریزی مدونی شود تا قیمت اجناس افزایش پیدا نکند و از طرفی درآمد حاصل از بنزین برای مردم شفاف‌سازی شود.

 

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا