خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ۲۴/۳/۱۳۹۸

خطبه های نمازجمعه درتاریخ۲۴/۳/۱۳۹۸

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۲۴/۳/۱۳۹۸به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه  گلپایگان

 

 

 

 

امام جمعه گلپایگان گفت: اجرای قانون رسیدگی به اموال مقامات کشوری می تواند در سلامت جامعه، رفع فساد، شفافیت و اعتماد عمومی بسیار تاثیر گذار باشد.

امام جمعه گلپایگان :

انشاا… بتوانیم با تحقق یک جامعه و دولت انقلابی و جوان گام های دوم انقلاب را برداریم / ژاپن یک کوتوله سیاسی محسوب می شود و تاثیر گذاری سیاسی ندارد / مجاهدان و شهدای موتلفه اسلامی مورد تأیید امام خمینی «ره» بودند

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: ۲۶ خرداد سالروز شهادت مجاهدان و شهدای موتلفه اسلامی است که در جریان ترور حسنعلی منصور به شهادت رسیدند، اینها در حقیقت جرقه های جمهوری اسلامی و جز پیشگامان نهضت جمهوری اسلامی هستند گرچه برخی می خواستند به اقدام این افراد خدشه وارد کنند اما مورد تایید امام خمینی (ره) بودند.

ایشان به سالروز تشکیل جهاد سازندگی اشاره کرد و ادامه داد: به فرمان امام خمینی در سال ۵۸ یک نهاد انقلابی تاسیس شد. جهاد سازندگی خدمات بسیار ارزشمندی را مخصوصا در سال های اول انقلاب داشت که این جهت گیری امام و نظام را نشان می دهد که در راستای تحقق عدالت اجتماعی و رسیدگی به طبقات ضعیف جامعه بود و در همان سال های اول حرکات های عظیمی در راستای فقر و محرومیت زدایی انجام می شد.

امام جمعه گلپایگان گفت: علیرغم خدماتی که دولت ها داشته اند اما اگر امروز بخواهیم حرکت هایی جهادی برای کاهش آلام محرومین شکل بگیرد راهی جزشکل گیری روحیه انقلابی و جهادی بین مردم نیست. انشاا… بتوانیم با تحقق یک جامعه و دولت انقلابی و جوان گام های دوم انقلاب را برداریم.

خطیب جمعه گلپایگان در رابطه  قانون رسیدگی به اموال مقامات کشوری خاطر نشان کرد: قانون رسیدگی به اموال مقامات کشوری که در اصل ۱۴۲ قانون اساسی به آن اشاره شده است مبنی براین است که  دارایی های رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران، همسر و فرزندان آنها قبل و بعد از خدمت توسط رئیس قوه قضاییه رسیدگی شود تا مبادا برخلاف حق افزایش پیدا کند.

وی درهمین باره افزود: در سال ۹۴ مجمع تشخیص مصلحت نظام قانونی را بر اساس همین اصل  و در راستای عملیاتی کردن اصل ۱۴۲ قانون اساسی مصوب کرده و نتیجه آن به قوه قضاییه وقت ابلاغ شد اما قوه قضاییه وقت معتقد بود این قانون اشکالاتی دارد و بهتر است ایرادات را رفع کنیم و بعد آن را اجرا کنیم اما تشخیص رئیس فعلی قوه قضاییه براین است که این موضوع قانون مصوب مجمع است و باید عملیاتی شود و اگردر اجرا احیانا ضعفی وجود داشت آنها را برطرف کنیم. اجرای این قانون می تواند در سلامت جامعه، رفع فساد، شفافیت و اعتماد عمومی بسیار تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی دررابطه با دیدار نخست وزیرژاپن با مقام معظم رهبری تصریح کرد:زمانی که نخست وزیر ژاپن به دیدار مقام معظم رهبری می رود، می گوید من حامل پیامی از رئیس جمهور آمریکا هستم اما رهبری با منطق قوی،صلابت و شفافیت گفت من با رئیس جمهور آمریکا کاری ندارم و ایشان را شایسته تبادلات پیامی نمی دانم.

وی یادآور شد: ژاپن یک کوتوله سیاسی محسوب می شود و تاثیر گذاری سیاسی ندارد اما در اقتصاد قدرتی دارد. امیدواریم همه مسئولان ما با صلابت در جهت مقابله با اهداف آمریکا نهایت تلاش خود را به کار گیرند و اجازه ندهند آمریکا به اهداف پلید خود برسد.

 

 

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا