خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ۳/۳/۱۳۹۸

خطبه های نمازجمعه درتاریخ۳/۳/۱۳۹۸

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۳/۳/۱۳۹۸به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه  گلپایگان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امام جمعه گلپایگان : رابطه پیامبر(ص) با قرآن یک رابطه ایجادی است، زیرا اگر پیامبر(ص) نبود قرآن هم نبود و تولد پیامبر(ص) زمینه ساز نزول قرآن شد، امیرالمومنین(ع) نیز تجسم و تبلور قرآن کریم است.

 

 

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با اشاره به فرارسیدن شهادت امام علی(ع)، اظهار کرد: شخصیت  امیرالمؤمنین(ع) دارای عظمت و بزرگی و صداقت خاصی بود تا جایی که صفاتی الهی در ذات ایشان نهفته بود.

وی با بیان اینکه رویداد ضربت خوردن و شهادت امیرالمؤمنین(ع) در شب‌های قدر براساس حکمت الهی اتفاق افتاد، گفت: رابطه پیامبر(ص) با قرآن یک رابطه ایجادی است، زیرا اگر پیامبر(ص) نبود قرآن هم نبود و تولد پیامبر(ص) زمینه ساز نزول قرآن شد، امیرالمومنین(ع) نیز تجسم و تبلور قرآن کریم است.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: قرآن کریم در گفتار و کردار و نیات و صفات امام علی(ع) تجلی و تجسم پیدا کرد و تجسم قرآن به معنای حقیقی تفسیر آیات قرآن کریم است.

ایشان با بیان اینکه عمل امیرالمومنین(ع) مصداق جهاد با مشکران و منافقان بود، خاطرنشان کرد: فضیلت جهاد در راه دین خدا و تحقق حکومت الهی زمینه تفسیر آیات قرآن و استقامت در برابر کفار را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: عفو و گذشت، مردانگی، ساده زیستی، جهاد در راه خدا، توجه به محرومان، استقامت، صبر و بردباری و ایستادگی در برابر مشکلات و دنیاگریزی از ویژه‌گی‌های امیرالمومنین(ع) است.

امام جمعه گلپایگان یادآور شد: رابطه نزدیک امیرالمومنین(ع) با قرآن تصادفی نیست، حضرت علی(ع) رمز شب قدر است و با تأسی به سیره و روش علی(ع) باید در راه زنده نگه‌داشتن اسلام قدم تلاش کنیم.

ایشان تأکید کرد: در شب قدر، تا طلوع فجر سرنوشت همگان مشخص می‌شود.

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا