خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۸/۱/۳۰

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۸/۱/۳۰

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۳۹۸/۱/۳۰به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتی امام جمعه  گلپایگان

 

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی امام جمعه گلپایگان:

جوانان باید مهمترین و موثر ترین گام ها را در جهت ظهور و تحقق تمدن بزرگ اسلامی بردارند.

ب حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های نمازجمعه این هفته که ظهر امروز در مصلی گلپایگان برگزار گردید ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: مهمترین مناسبت دینی و مذهبی پیش رو نیمه شعبان، سالروز ولادت سراسر نور منجی عالم بشریت امام عصرحضرت حجت ابن الحسن العسکری است .

وی افزود : وجود امام عصر وجود مقدسی است که همه ما انتظارش را می کشیم و جهان برای تحقق و فراگیر شدن عدالت به معنای حقیقی و وسیع کلمه در انتظار ظهورش به سر می برد و در عالم در تمام ادیان الهی و مکاتب موجود، برای پیاده شدن احکام الهی و حاکمیت دین وعده ظهورش داده شده است.

وی خاطرنشان کرد : از امام صادق (ع) روایتی نقل شده است که اگر من روزی وجود مقدس امام مهدی را درک کنم تمام عمرم را به او خدمت خواهم کرد ونیز فرمودند جانم را فدای امام زمان (عج)می کنم

خطیب جمعه گلپایگان یاد آور شد : این یک مسئله مهم و موضوع بین المللی و جهانی است لذا همه دنیا، همه مکاتب و مذاهب این موضوع را مورد توجه قرار می دهند

امام جمعه گلپایگان ابراز داشت : نکته ای که باید توجه داشته باشیم این است که مسئله ظهور یک اتفاق و حادثه نیست بلکه یک فرآیند است که باید به آن نقطه منتهی شود.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان تصریح کرد :زمینه های ظهور امام عصر و کیفیت تسریع آن به دست ماست ما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و انتظار فرج داشته باشیم

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی اذعان داشت : مسئله ظهور یک حرکت است واقعیت و حقیقت ظهور یک فعالیت و کنش و تلاش است و در مفهوم ظهور این معانی نهفته است.

وی یادآور شد : ظهور یعنی حرکت و تلاش در جهت تحقق یک جامعه ای که مورد انتظار است و مورد طلب است با شاخصه ها و ویژگی هایی که به آن اشاره شده است.

وی با عنوان اینکه با ظهور منجی عالم بشریت عدالت در عالم عالم گیر خواهد شد اذعان داشت : در زمان ظهور ،عدالت اجتماعی به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا می کند ، درک و بینش مردم افزایش پیدا می کند و صلح و صفا و آشتی بین مردم حاکم می شود.

وی تصریح کرد : این معنای انتظار است و ما وظیفه داریم در جهت بستر های سیاسی و اجتماعی و اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی که در تحقق ظهور امام عصر و تحقق تمدن جهانی موعود نقش دارد تلاش کنیم

وی گفت : انتظار یک امر درونی و یک حالت درونی و روانی صرف نیست ، در روایات داریم انتظار افضل الاعمال است به معنای این است که انتظار  عمل است .

امام جمعه گلپایگان عنوان کرد :
انتظار بی عملی و بی تحرکی ، سکوت و سکون و دست روی دست گذاشتن برای این که آن اتفاق بیفتد نیست انتظار عین حرکت و تلاش است .

وی بیان داشت :ما وظایفی برعهده داریم و در زمان ظهور امام عصر حتی در کیفیت ظهور امام عصر و تشکیل حکومت جهانی دخیل هستیم

خطیب جمعه گلپایگان تاکید کرد : باید توجه داشته باشیم که اگر گامی در این جهت بر می داریم در جهت اراده حق تعالی و اهل بیت اطهار و وجود مقدس امام عصر باشد.

وی با بیان اینکه قدم هایی که بر می داریم باید در جهت ظهور باشد اظهار داشت : گاهی اقداماتی انجام می دهیم فکر می کنیم می تواند قلب امام زمان را شاد کند در حالی که این طور نیست و خیال باطل است

نماینده ولی فقیه در گلپایگان ابراز داشت :آنچه که امروز در روز نیمه شعبان متاسفانه در بخشی از کشور ما در مراسم جشن نیمه شعبان دیده می شود قطعاً مورد رضایت امام زمان نیست گناه کبیره است و اتفاقاتی در این جشن ها رخ می دهد که حرام است.

وی افزود : موسیقی که قطعا مصداق موسیقی حرام است گناهانی مثل اختلاط زن و مرد که متاسفانه بعضی جاها دیده می شود گاهی صدای خواننده زن مبتذل آلوده به انواع کثافات و آلودگی ها را به اسم جشن و شادی و سرور برای امام زمان می گذارند که قطعا گناه و معصیت است و قطعا موجب نارضایتی امام عصر می شود.

وی ادامه داد : بعضی ها هنر اطاعت و عبادت و احیای شب نیمه شعبان را ندارند و گناه و معصیت هم می کنند

حجت الاسلام کرامتی با بیان اینکه حواسمان باشد به اسم جشن، دست به گناه و خلاف نزنیم گفت: خدا می فرماید کسانی که کارهایی انجام می دهند و رفتارهایی در پیش می گیرند و فکر می کنند کار خوبی است اما این کار جز خسارت و زیان برای آنها محسوب نمی شود بنابراین باید مراقب باشیم در جهت رضایت امام زمان گام برداریم

خطیب جمعه گلپایگان تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی ذیربط در این زمینه وظایفی دارند که باید آگاهی بخشی کنند تا اتفاق نامبارک و گناهی در روز ولادت امام زمان شاهد نباشیم

وی گفت: هر تلاشی که در مسیر اعتلای اسلام باشد ، هر کاری که در جهت تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم باشد و در زندگی، رفتار اجتماعی و حرف زدن ما ظهور و بروز داشته باشد ،گام برداشتن در مسیر ظهور است.

وی افزود: هر تلاشی که در جهت صدمه زدن به بنیان های شرک و کفر و نفاق و الحاد و مبارزه با استکبار باشد حرکت در جهت ظهور است.

وی با بیان اینکه نقش جوانان در این ماجرا از هر کسی مهمتر است و تاثیر بیشتری دارد گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند:گام دوم حرکتی است در جهت ظهور امام عصر و در سراسر این بیانیه و ترجیع بند آن جوانان است.

وی افزود: خطاب اصلی این بیانیه جوانان هستند و نشان می دهد جوانان باید مهمترین و موثر ترین گام ها را در جهت ظهور و تحقق تمدن بزرگ اسلامی بردارند.

خطیب جمعه گلپایگان با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع قاریان قرآن که فرمودند امروز دو گفتمان سازش که نتیجه دوری از تعالیم قرآن کریم و گفتمان مقاومت و ایستادگی که نتیجه درس از آموزه های اهل بیت اطهار است پیش روی ماست اظهار داشت: انسان و بشر و جامعه بشری دو راه بیشتر ندارد یا راه سعادت یا راه شقاوت، راه سعادت در سایه عمل به گفتمان نخست است یعنی با تعالیم دینی و بهره گیری از قرآن کریم و عمل به آن می توانیم سعادت زندگی خود را تضمین کنیم اگر چنانچه فاصله گرفتیم و از قرآن کریم دور شدیم راه سازش را در عرصه سیاست و اجتماع و موازنه با قدرتهای دیگر در پیش گرفتیم بدانیم نتیجه آن جز بدبختی و سقوط و ذلت نیست .

وی در خاتمه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند امروز نمونه عینی عمل به گفتمان قرآن کریم نظام جمهوری اسلامی است و نمونه بارز دوری جستن از تعالیم دینی عربستان سعودی و کشورهای به ظاهر اسلامی در منطقه است گفت : امروز این کشور ها کارشان به جایی رسیده که به انواع تحقیر ها دچار شدند .

 

 

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا