خانه / آرشیو خطبه های نماز جمعه / خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۸/۱/۹

خطبه های نمازجمعه درتاریخ ۱۳۹۸/۱/۹

دریافت فایل صوتی خطبه های نماز جمعه این هفته به تاریخ ۱۳۹۸/۱/۹به امامت حجت الاسلام و المسلمین کرامتیامام جمعه  گلپایگان

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی امام  جمعه گلپایگان : آنچه التیام مردم سیل زده شده ،حضور به موقع و انسجام لازم و ورود همه دستگاه ها و نهادها برای رفع مشکلات و کاهش الام مردم بود .

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی کرامتی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های نمازجمعه این هفته گلپایگان که ظهر امروز در مصلی گلپایگان برگزار گردید ضمن توصیه به تقوای الهی با اشاره به دو مناسبت دینی پیش رو وتسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) در روز ۲۳ رجب وتبریک بعثت نبی اکرم اظهار داشت :اگر مسلمان ها عامل به دستورات دین باشند وبه همه ابعاد و زوایای دین توجه داشته باشندقطعاً می تواند خوشبختی وسعادت جامعه اسلامی را به همراه داشته باشد.

خطیب جمعه گلپایگان باعنوان اینکه در تاریخ خلقت هیچ روز ومناسبتی بزرگتر و شریف تر ازروز مبعث پیامبر اکرم نیست ابراز داشت :به دلیل اینکه در نظام عالم هستی به لحاظ مقام و درجه انسانی باشرافت تر و باعظمت تر از پیامبر اکرم نداریم بنابراین خداوند اسلام را به عنوان کامل ترین دین به کامل ترین شخص عرضه داشت.

وی با بیان اینکه نکته مهم مسئله بعثت به توحید مربوط می شود اذعان داشت : توحید فقط یک مقوله فلسفی وعلمی و دینی نیست ،پیامبر سبک جدیدی را با طرح توحید و نفی شرک به بشریت عرضه کرده است.سبک زندگی جدید و سعادتمندانه توام با خوشبختی را با مسئله توحید به بشریت عرضه کرده است و درحقیقت خواسته معادلات زندگی بشر را براساس این نکته پایه گذاری کندکه قدرت حقیقی عالم خدای متعال است وغیر از اراده حق هیچ اراده وقدرتی نداریم و همه قدرت ها ذیل قدرت الهی است.

وی خاطرنشان کرد :اگر انسان این پیام مهم بعثت را متوجه شود که بایداتکا به قدرت لایزال الهی داشته باشد واز خداوند مدد ودستور گیرد و اراده او را بر همه اراده ها برتری بخشد بسیاری ازمشکلاتی که امروز جامعه بشریت با آن دست به گریبان است از این عالم رخت خواهد بست وانسان مسیر خود را که مسیر رشد وخوشبختی است پیدا می کند .

امام جمعه گلپایگان بااشاره به سیل چند روز گذشته برخی استان های کشور خصوصاً سیل گلستان یاد آور شد: حادثه ویرانگر سیل که بیش از ۱۵ استان ما رادرگیر کرده ،در برخی استان ها خسارت های مالی و جانی ایجاد کرده است.

وی گفت: استان گلستان ظرف مدت ۴۸ ساعت ۳۰۰میلی لیتر بارندگی داشته که معادل با کل نزولات باران در منطقه گلستان در طول یک سال است.

وی بیان داشت :متاسفانه درایام عید و روزهای شادی مردم مصیبت بر مردم واردشد بسیاری ازخانواده ها داغدار شدند وشرایط بسیارسخت و دشواری در مناطق سیل زده بوجود آمده است.

نماینده ولی فقیه درگلپایگان ابراز داشت : دراستان گلستان تمام هستی مردم زیرآب رفته وخسارت های عمده ای به اموال و دام ها وزمین های کشاورزی وارد کرده وباعث شد ۲۴۰۰ میلیارد تومان خسارت کشاورزی وارد شود.

وی با اشاره به سیل کمک های مردمی ابراز داشت :مردم در این روزگار گرانی و تورم که کل کشور ما به نوعی گرفتارمشکلات اقتصادی است وقتی دیدند بخشی از جامعه و کشور آنها گرفتارمشکلات شدند اینطور سراسیمه وبا شوق و اشتیاق حضور پیدا می کنند و این بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه درگلپایگان تصریح کرد :مسائلی از این دست و بلایای طبیعی جزلاینفک این نظام هستی است و اینکه ما تصور کنیم دنیا وعالمی باشد که زلزله و قحطی و مشکلات دیگر نباشد امکان پذیر نیست،این لازمه نظام هستی و عالم ماده است آن دنیایی که در ذهن هاست عالمی است که در روز قیامت باید ببینیم .

وی اضافه کرد :در بهشت و عالم تجرد هیچ یک ازاین شرارت ها وجود ندارد اما این نظام هستی وعالم مادی که زندگی می کنیم این اتفاقات جزء لاینفک و قطعی زندگی است ودر کنار همه خوشی هایی که داریم غم ها و مصایب و مشکلات وجود دارد که بسیاری از آنها قابل اجتناب نیست.

امام جمعه گلپایگان ابراز داشت :باید توجه داشت بسیاری ازاین اتفاقات با تدابیرلازم و دوراندیشی ،محاسبات دقیق ،هشدارها و عمل به هشدار ها اگر قابل پیشگیری نباشدقابل مدیریت کردن است ومی توان آلام و خسارت های ناشی از آن را کاهش داد.

وی با اشاره به ساخت وسازهای غیر مجاز در بستر وحریم رودخانه ها و کشیدن جاده درمسیل ها و محل ورود سیل وجریان طبیعی سیل گفت: مسلم است که این کارها مشکل ایجاد می کند وباید با آن دسته ازکسانی که دراین امور قصور و تقصیر داشته حتما در وقت مقتضی وشرایط مناسب برخورد گردد.

خطیب جمعه گلپایگان درخاتمه تصریح کرد : حضور نیروهای نظامی، امنیتی، انتظامی، مردمی و بسیج که باتمام و وجود درکناردولت به میدان آمدند و دولت که باتدابیر دستوراتی صریح و قاطع درخصوص آماده باش کامل داد وتعطیلات را لغو کرد که بتوانند خدمت رسانی دقیق و کاملتری داشته باشند بسیار ارزشمند است و جای تشکر دارد.

 

درباره محمد غفاری

محمد غفاری
رفتن به بالا