خانه / اخبار شهرستان / گزارش تصویری از سوگواره یاس نبوی

گزارش تصویری از سوگواره یاس نبوی

 

امام جمعه گلپایگان در سوگواره یاس نبوی:
سه میم معنویت، محبت و مدارا اضلاع مثلث خوشبختی حضرت زهرا(س) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی کرامتی خطیب جمعه گلپایگان در جشنواره یاس نبوی که صبح امروز در سالن همایش کتابخانه آیت الله محمدی شهرستان گلپایگان برگزار گردید با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) ضمن تسلیت به این مناسبت اظهار داشت : فجر امسال ما فجر فاطمی است و فضایی که معنوی است همه جا را فرا گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین کرامتی ابراز داشت : وجود حضرت زهرا برای همه ما الگو و سرمشق است ، ایشان یک انسان کاملی است که از کمالات‌معنوی و حقیقی چیزی کم ندارد.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد : همه ما انسان ها باید برای یک زندگی سعادتمندانه و در مسیر رسیدن به خوشبختی، انسان های الگو و اسوه ای را در نظر گرفته و به آنها اقتدا کنیم.

وی بیان داشت : الگوی ما باید در مسائل خانوادگی ، تربیتی ، سیاسی، اخلاقی ، اقتصادی و… بتواند الگوی موفقی باشد ،یک راه و روش و نقشه راه پیش روی ما بگذارد و تضمین شده باشد و بدانیم که ما اگر به این روش عمل کردیم قطعاً به آن هدف می رسیم و مسیر انحرافی و اشتباهی را طی نخواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان تصریح کرد : حضرت زهرا یکی از الگوهای کاملاً موفقی است که اگر انسان به وی تاسی کند در همه حوزه ها سعادتش تضمین شده است و رشد و موفقیت و کمالش در زندگی قطعی است.
امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه حتی حضرت مهدی(عج) هم فرمودند که ما اهل بیت نیز الگو داریم خاطر نشان کرد : خیلی مهم است که امام زمان ( عج) که ذخیره الهی است و ماموریت عظیم پیاده سازی دین در جامعه و تشکیل یک حکومت دینی اسلامی فراگیر که در آن عدالت و صلح و محبت و عشق مفهوم پیدا می کند و رشد جامعه در آن مدینه فاضله به دست وجود مبارکش مصداق پیدا می کند این انسان کامل که ما منتظر ظهورش هستیم می فرماید الگوی من فاطمه زهراست.

خطیب جمعه گلپایگان ابراز داشت : الگو قرار دادن فاطمه زهرا تنها مختص بانوان یا آقایان و یا زمان خاصی نیست که بگوییم مختص ۱۴۰۰ سال بوده اکنون قرن ۲۱ هست و علم ترقی پیدا کرده و دانش بشری رو به رشد است اینها الگو های کامل ثابتی هستند که مشمول مرور زمان نمی شوند

وی خاطرنشان کرد : احکام الهی در قالب دین مبین اسلام مشمول مرور زمان نمی شود و تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد : شخصیت های دینی ما و الگو های معنوی ما نیز همینطور هستند، امام حسین علیه السلام، امیرالمومنین و حضرت زهرا(س)…شخصیت هایی هستند که زمان بردار نیستند و برای همه انسانها در همه اعصار الگو هستند.

وی تاکید کرد : باید این مسئله را نصب العین خود قرار داده و آن را در خود تقویت کنیم .

امام جمعه گلپایگان اذعان داشت : یکی از حوزه هایی که باید جدای بحث ولایتمداری و مسائل سیاسی به آن بیشتر توجه کنیم و از آن درس بگیریم زندگی حضرت زهرا ، اداره خانواده، همسر داری و تربیت فرزندان و اداره محیط خانه می باشد.

وی افزود : در خصوص زندگی حضرت فاطمه زهرا و سیره آن حضرت کتابهای فراوانی نوشته شده است که باید به مطالعه آنها بپردازیم تا اطلاعاتمان را بالا ببریم چرا که تا مطالعه نکنیم و شناخت خود را افزایش ندهیم هیچ اتفاقی در زندگی ما نخواهد افتاد.

وی گفت : متاسفانه شناخت ما از زندگی اهل بیت علیهم السلام ضعیف است و تا شناخت پیدا نکنیم نمی توانیم به درستی عمل نماییم.

وی افزود: متاسفانه شناخت ما از زندگی حضرت فاطمه شناخت ابتر و ناقص ومبهم است و در جاهایی نتیجه گیری هایی می کنیم که بعد متوجه می شویم شناخت ما نادرست است و این می طلبد ما شناخت و معرفت خود را بالا ببریم.

خطیب جمعه گلپایگان با عنوان اینکه در زندگی حضرت فاطمه زهرا سه نکته وجود دارد که باید آنها را به کار ببندیم تصریح کرد : عشق و مودت و معرفت در زندگی حضرت فاطمه زهرا به بالاترین حد خود دیده می شود و راز زندگی حضرت فاطمه همین است.

وی با عنوان اینکه برخی با تصورات غلط می گویند وقتی کسی عاقل شد تعارض بین عشق و عقل دیده می شود و احساسات و عواطف پایین می آید یادآور شد : این گونه نیست که اگر کسی عاشق بود عاقل نیست و بالعکس.

وی بیان داشت: عاقلترین و خردمندترین انسان ها امامان و معصومین ما هستند و روی کره زمین عاقلتر از حضرت امیرالمومنین پیدا نخواهیم کرد اما ایشان عاشقترین انسان هاست.

وی خاطرنشان کرد: عشق و عقل نه تنها رابطه معکوس ندارند بلکه رابطه مستقیم دارند و هر کس عاقل تر است باید

احساسات و عواطفش برانگیخته تر باشد.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا اهل نماز شب و دعای در حق همسایگان و دیگران بود اظهار داشت : دومین ویژگی حضرت زهرا معنویت و ارتباط با خدا و دعا کردن در حق دیگران بود.

وی با بیان اینکه مدا را کردن از دیگر ویژگیهای آن حضرت بود ابراز داشت :مدارا کردن در زندگی باید توسط زوجین صورت گیرد اما متاسفانه گاه می بینیم این اتفاق نمی افتد و خانم بیش از حد توان همسر خود از وی انتظار دارد و باعث تحمیل مخارج زیاد و زیر بار قرض رفتن وی می گردد.

امام جمعه گلپایگان با تاکید بر ساده زیستی خلیفه و حاکم اسلامی ابراز داشت : گاه حضرت علی برای تامین معیشت خانواده قرض می کردند .

وی با اشاره به اینکه رسولی محلاتی مسئول امور مالی دفتر مقام معظم رهبری می گوید ایشان گاهی برای اداره زندگی خود قرض می کنند گفت : ممکن است خیلی از افراد این را قبول نکنند اما مقام معظم رهبری اینچنین زندگی می کنند و این خیلی مهم است.

امام جمعه گلپایگان در خاتمه اظهار داشت : سه میم معنویت ، محبت و مدارا اضلاع مثلث خوشبختی حضرت زهرا هستند و این ها باید به عنوان الگویی برای ما شود.

 

 

درباره دفتر امام جمعه گلپايگان

محمد غفاری
راه های برقراری ارتباط با دفتر امام جمعه: آدرس : خیابان مسجد جامع مصلای بزرگ شهرستان شماره تلفن تماس های مردمی : 03157427777 شماره تلفن داخلی ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی سایت : 109 تلفکس : 03157421103

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذ

رفتن به بالا